تحول اقتصاد کشاورزی در سایه توجه به رشته مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی

مدیر گروه رشته مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: با توجه به نیاز روز افزون جامعه به تولید غذا و در نتیجه توسعه فعالیت های کشاورزی، رشته مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی علاوه بر توسعه اشتغال زایی، تحول اقتصاد کشور را در پی خواهد داشت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اصفهان، مجید شمس مدیر گروه رشته مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در خصوص بازار کار رشته مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی که از رشته های حوزه کشاورزی است، گفت: رشته مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی در حقیقت دانش به کارگیری اصول علوم زراعی و ژنتیک در تولید محصولات غذایی با توجه خاص به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست و بهره بردای مطلوب از نهاده های کشاورزی است.

شمس اظهار کرد: هدف این رشته، تربیت کارشناس برای کار در عرصه های تولید زراعی و محیط های تولید محصولات کشاورزی و گلخانه ای است. این کارشناسان می توانند به عنوان پژوهشگر در موسسات خصوصی و دولتی و یا مدرس در هنرستان های کشاورزی و موسسات علمی مشابه فعالیت کنند و یا به عنوان تولید کننده محصولات با کیفیت کشاورزی به صورت خصوصی در شرکت های سهامی زراعی اقدام به تولید نمایند.

مدیر گروه رشته مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از 12 میلیون هکتار از اراضی کشور زیر کشت محصولات مختلف زراعی قرار دارد و بالغ بر 70 میلیون تن مواد غذایی از گیاهان زراعی تولید می شود و با عنایت به این که مساحت زمین های قابل کشت در کشور محدود می باشند استفاده از دانش آموختگان این رشته نقش ویژه ای در اقتصاد کشور دارد.

این استاد گروه کشاورزی افزود: دوره مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی به گونه ای طراحی شده است که اکثر دروس به صورت عملی و حرفه ای انجام می شود و دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با داشتن آزمایشگاه های ژنتیک مجهز و داشتن ده ها هکتار مزرعه با تجهیزات و اداوات کشاورزی، بهترین شرایط را برای انجام دروس عملی فراهم کرده است.

شمس گفت: دانشجویان این رشته، در سال آخر دوره دروس مهارت آموزی 1 و 2 که هرکدام 4 واحد عملی است را می گذرانند که در یک سال زراعی کامل، دانشجو به مهارت آموزی در این رشته می پردازد و نتیجه نهایی این دوره، تربیت دانش آموختگانی است که توانایی کارآفرینی و درآمدزایی را دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به نیاز روز افزون جامعه به تولید غذا و در نتیجه توسعه فعالیت های کشاورزی، علاقمندان رشته های مهندسی کشاورزی نگران آینده شغلی خود نباشند و با انگیزه رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند و نگاه جدید دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه مهارت آموزی و به فرآیند تحولی در تربیت دانش آموختگان دانشگاهی و لزوم کارآفرین بودن آنان، خود دانش آموختگان قادر خواهند بود با ایده های خود تولید شغل و ثروت کنند.

مدیر گروه رشته مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) اظهار کرد: دانشجویان و دانش آموختگان گرایشات مختلف مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)، زیر نظر استادان و محققین توانسته اند در مرکز رشد واحد های فناوری این دانشگاه، ایده های علمی خود را تجاری سازی نمایند و تولیدات خود را وارد بازار و حتی صادر کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1025284

وب گردی

وب گردی