درآمدزایی دانش بنیان، کلیدی ترین شاخص ارزیابی رؤسای واحدها است

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عملکرد رؤسای واحدها در شاخص درآمدزایی دانش بنیان و تراز مالی واحدها، در تداوم همکاری آنها نقش کلیدی دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد ساری، بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در بیستمین جلسه هیأت امنای استان مازندران که صبح امروز در واحد ساری برگزار شد، گفت: ارتباط مستقیم منابع درآمدزایی با مصارف هزینه های که ماحصل آن خود گردان بخش های مختلف دانشگاه خواهد بود، رویکرد اصلی حاکم بر بودجه ریزی عملیاتی دوره جدید دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی بر لزوم رعایت ردیف های بودجه تاکید کرد و افزود: واحدهای دانشگاهی برمبنی چارچوب مشخص شده و براساس ردیف های بودجه تعیین شده هزینه کنند.

نگاهداری خاطرنشان کرد: واحدهای دانشگاهی در بحث درآمدزایی با یک برنامه ریزی و سازماندهی کارآمدی، نسبت به درآمد غیر شهریه ای با توجه به طرح خودگردانی در بخش های مختلف دانشگاه اقدام اصولی صورت دهند.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه استان مازندران دارای ظرفیت خوب و بسبار مطلوب است، گفت: دانشگاهیان با هم افزایی و همفکری نسبت به درآمد و فعال سازی شرکت های دانش بنیان و مرکز رشد اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه توجه به دانش و پژوهش در دانشگاه یک اصل است، گفت: تقویت بنیه آموزشی و ارتقای کیفیت علمی و فرهنگی یکی از مهمترین اهداف دانشگاه آزاد اسلامی است و باید در جهت تعالی و شکوفایی دانشجویان تلاش کنیم.

نگاهداری نقش روسای واحد های دانشگاهی در بحث سرمایه گذاری و مباحث بودجه را مهم خواند و اظهار داشت: یکی از مبنای اصلی و کلیدی ترین شاخصه های ارزیابی روسای واحدهای دانشگاهی مبتنی بر شاخصه بودجه و سرمایه است. در این خصوص تراز مالی هیچ دانشگاهی نباید منفی باشد.

نتهای پیام/

کد خبر: 1025311

وب گردی

وب گردی