ایران با برگزیدگان جوایز کتاب به نمایشگاه پکن رفت

نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن امروز رسماً افتتاح شد و فعالیت‌های غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این نمایشگاه با معرفی جمعی از برگزیدگان جوایز کتاب کشور کلید خورد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن از امروز ۳۰ مرداد تا ۳ شهریور ۱۳۹۸ در مرکز بین‌المللی نمایشگاه‌های پکن دایر است. غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران هم در این دوره از نمایشگاه بر اساس تفاهم‌نامه مشترک همکاری بین طرفین به مساحت ۱۸ مترمربع برپا است.

در سال ۲۰۱۵ کشور امارات متحده عربی به‌عنوان میهمان ویژه در این نمایشگاه حضور داشت و پس‌ازآن در سال ۲۰۱۶ کشورهای اروپای شرقی و مرکزی (آلبانی، بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، مجارستان، لهستان، رومانی، اسلواکی، اسلوونی) و سه کشور حوزه بالتیک (استونی، لتونی و لیتوانی) میهمان ویژه نمایشگاه پکن بودند. در سال ۲۰۱۷ نیز جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان میهمان ویژه در فضایی به وسعت ۵۰۰ متر در نمایشگاه کتاب پکن حضور یافت و سال قبل نیز مراکش میهمان ویژه نمایشگاه بود. امسال رومانی میهمان ویژه نمایشگاه کتاب پکن است. این در حالی است که کشور چین نیز در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور داشت.

نمایشگاه کتاب پکن، سال گذشته در فضایی به وسعت ۹۲ هزار و ۷۰۰ متر با حضور شرکت‌کنندگانی از ۹۳ کشور و منطقه در جهان در ۲۵۰۰ غرفه برگزار و بیش از ۳۰۰ هزار نفر بازدیدکننده داشت. هم‌چنین ۱۳۰۰ خبرنگار آن را پوشش خبری داده و ۵۶۷۸ قرارداد نشر نیز به امضا رسید.

در غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه، بیش از ۲۵۰ عنوان کتاب‌های ادبی برگزیده جوایز سال گذشته (جایزه کتاب سال، جایزه جلال، جایزه شهید غنی پور، جایزه قلم زرین، جایزه هفت‌اقلیم، جایزه انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس، جایزه رشد و جایزه کتاب سال پاسداران اهل‌قلم) هم‌چنین آثاری در زمینه‌های آموزش زبان فارسی، ایران‌شناسی، هنر، کودک و نوجوان، دین و دفاع مقدس عرضه می‌شود.

معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، معرفی طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار کتاب ایرانی، دعوت از ناشران بین‌المللی و مذاکره برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برگزاری روز ایران و نشست‌های تخصصی ازجمله برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای حضور در این دوره از نمایشگاه است.

علاوه بر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، انتشارات سوره مهر و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز در غرفه ایران به نمایش آثار خود می‌پردازند. علیرضا گلدوزیان تصویرگر برجسته ایرانی با حمایت تصویرگری آناناس چین به‌عنوان داور، به همراه افسانه صانعی تصویر گرو زهرا نعمت اللهی نویسنده برگزیده خلق کتاب تصویری دستان با حمایت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در نمایشگاه پکن حضور دارند.

نشست مشترک تصویرگران ایران و چین (شرکت‌کنندگان در مسابقه تصویرگری آناناس)، معرفی آثار تصویرگران، آموزش نقاشی به کودکان، برگزاری کارگاه آموزشی ورک شاپ تصویرگری توسط علیرضا گلدوزیان ازجمله برنامه‌هایی است که به مناسبت حضور در نمایشگاه کتاب پکن اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025315

وب گردی

وب گردی