روسیه حمایت قاطع خود را از دولت ونزوئلا اعلام کرد

وزیرخارجه روسیه در جریان دیدار با معاون رئیس جمهور ونزوئلا حمایت کامل خود را از دولت این کشور اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز نقل از تاس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در دیدار با «دلسی رودریگوئز» معاون رئیس جمهور ونزوئلا حمایت قاطع مسکو از دولت ونزوئلا در مقابل فشارهای خارجی و تحریم‌ها را اعلام کرد.

وزیرخارجه روسیه همچنین افزود که مسکو برای تعیین حق سرنوشت با مردم ونزوئلا و هر کشور دیگری که این مسیر استقلال و مخالفت با روشهای یکجانبه غیرقانونی را انتخاب کند، همراه خواهد بود.

معاون رئیس جمهور ونزوئلا نیز که به روسیه سفر کرده، تحریم‌ها و فشارهای آمریکا را فرصتی برای نزدیکی راهبردی بیشتر میان روسیه و ونزوئلا عنوان کرد.

گفته شده معاون رئیس جمهور ونزوئلا در سفر خود به روسیه حامل نامه «نیکلاس مادورو» به «ولادیمیر پوتین» و قدردانی از روسیه برای حمایت از ونزوئلا بوده است.

ونزوئلا از ماه ژانویه سال‌جاری در پی درخواست‌های «خوان گوآیدو» سرکرده مخالفان دولت ونزوئلا برای انجام تظاهرات و شورش خیابانی با بحران سیاسی جدی مواجه شد. حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از ادعای گوآیدو علیه دولت منتخب «نیکلاس مادورو» این تنش‌ها را تشدید کرد، هرچند در مقابل دولت‌های روسیه، چین، ایران و ترکیه از دولت منتخب ونزوئلا حمایت می‌کنند.

کد خبر: 1025353

وب گردی

وب گردی