لخته های وریدی خون می‌تواند سبب آمبولی و یا مرگ بیمار شود

رئیس بخش قلب و عروق بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به عوامل اکتسابی و ارثی ایجاد لخته های وریدی خون گفت: عدم توجه به این مشکل می‌تواند سبب انسداد وریدی، آمبولی و یا مرگ در فرد شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز دکتر بابک شریف کاشانی در بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق گفت: یکی از موضوعاتی که در این کنگره با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد، انعقاد پذیری بالا در خون افراد است که این مسئله می‌تواند اکتسابی یا ارثی باشد.
وی افزود: افراد مبتلا به سرطان یا کسانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند یا داروی خاصی مصرف می‌کنند، زمینه اکتسابی انعقاد پذیری بالای خون دارند. برخی از افراد نیز نوعی فاکتور خونی در آنها ممکن است کم یا زیاد باشد که خطر انعقادپذیری بالا را در خون آنها به صورت ارثی افزایش می‌دهند‌.
رئیس بخش قلب و عروق بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: این موضوع که چه کسانی نیاز به تست انعقاد پذیری بالای خون دارند و چه زمانی باید این موضوع را در خون آنها بررسی کرد از مسائلی است که در بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد‌.

افراد مبتلا به سرطان یا کسانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند یا داروی خاصی مصرف می‌کنند، زمینه اکتسابی انعقاد پذیری بالای خون دارند


شریف کاشانی گفت: کسانی که خطر انعقاد پذیری بالای خون دارند احتمال ایجاد لخته های وریدی در آنها وجود دارد و می تواند سبب انسداد وریدی یا آمبولی در جای دیگر بدن و یا مرگ در فرد شود.
وی گفت: خانواده‌هایی که سابقه لخته پذیر بودن خون دارند باید نسبت به این مسئله حساسیت بیشتری داشته باشند و در اسرع وقت در صورت نیاز به پزشک مراجعه کند البته پیشگیری اصلی از لخته شدن به عهده تیم معالج است و همزمان بیماران و خانواده آنها باید دستورالعمل هایی که پزشکان ارائه می دهد را جدی بگیرند و دارو درمانی و یا حرکت نکردن هنگام درمان از جمله این موارد است.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه در گذشته پزشکان تصور می کردند که بیماری های افزایش انعقادپذیری خون در افراد بسیار نادر است گفت: البته با پیشرفت علم و گسترش روش‌های تشخیصی مشخص شد که این مسئله چندان هم نادر نیست و باید توجهات لازم در این زمینه انجام شود.
وی گفت: جدیدترین مباحث در زمینه انعقاد پذیری بالای خون یا لخته های وریدی خون در بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق بررسی می‌شود تا در افرادی که نیاز به این مسئله دارند در اسرع وقت برایشان اقدام درمانی انجام داد البته هر کس با هر کبودی کوچک در بدن خود نیاز به انجام تست‌های میلیونی ندارد و تنها تحت نظر پزشک افرادی که لازم باشد برایشان تست‌های لازم صورت می‌گیرد.

کسانی که خطر انعقاد پذیری بالای خون دارند احتمال ایجاد لخته های وریدی در آنها وجود دارد و می تواند سبب انسداد وریدی یا آمبولی در جای دیگر بدن و یا مرگ در فرد شود


گفتنی است بیست و یکمین کنگره تازه های قلب و عروق ۲۹ مرداد تا ۱ شهریور در سالن همایش های بین المللی برج میلاد با حضور مهمانان خارجی و داخلی و صاحبنظران برجسته برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025364

وب گردی

وب گردی