اجرای طرح «کرامت بسیج» برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

معاون فرهنگی و هنری سازمان بسیج مستضعفین گفت: از ابتدای شکل‌گیری پایگاه‌های بسیج مساجد، برنامه‌های فرهنگی و هنری در دستور کار بود، به طوری که امروز قریب ۱۰۰۰ گروه سرود شناسنامه‌دار و صدها گروه تئاتر بسیجی در مساجد فعال است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی و هنری سازمان بسیج مستضعفین ضمن گرامیداشت روز جهانی مساجد، با اشاره به نقش مساجد در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گفت: مسجد نخستین پایگاه تاسیس شده در دین اسلام است که در جریان انقلاب اسلامی، علاوه بر اینکه محلی برای عبادت بود، سنگری برای مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و بستری برای آگاه‌سازی مردم و روشنگری علیه رژیم طاغوت شد.

انقلاب با محوریت مساجد به پیروزی رسید

وی با بیان اینکه در آن دوران، مساجد محل تجمع نیروها جهت مبارزه با رژیم طاغوت بود، تصریح کرد: در نهایت با محوریت مساجد، انقلاب اسلامی توانست به پیروزی دست یابد.

فعالیت ۱۰۰۰ گروه سرود بسیجی در مساجد

نقش مساجد در تداوم انقلاب

آزادی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مساجد نقش محوری خود را در تداوم انقلاب، حفظ امنیت کشور و با آغاز جنگ تحمیلی در پشتیبانی از جبهه‌ها ایفا کردند، افزود: در دوران دفاع مقدس، مساجد مهم‌ترین پایگاه اعزام نیرو به جبهه‌ها بود و بزرگترین کانون اعزام کمک به جبهه‌ها نیز مساجد بودند که در طول ۸ سال دفاع مقدس خدمات چشم‌گیری داشتند، بعد از دوران دفاع مقدس، شاهد نقش‌آفرینی مساجد در بازسازی کشور و مقابله با دشمن در جبهه جنگ نرم هستیم.

معاون فرهنگی و هنری سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه پایگاه‌های مقاومت بسیج نیز از همان ابتدا مسجد پایه و مردم محور شکل گرفت، تصریح کرد: بسیج مساجد امروز با بهره‌گیری از ظرفیت این مکان مقدس در کاهش و کنترل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در محلات به ویژه مناطق حاشیه شهرها تاثیرگذار هستند.

اجرای طرح «کرامت بسیج» برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

وی با اشاره به اینکه طرح «کرامت بسیج» ویژه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با پرچم‌داری پایگاه‌های بسیج پیش می‌رود، افزود: یکی از کارکردهای سازمان بسیج مساجد و محلات، کارکردهای فرهنگی و هنری است که در این زمینه نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

فعالیت ۱۰۰۰ گروه سرود بسیجی در مساجد

آزادی اضافه کرد: از ابتدای شکل‌گیری این پایگاه‌ها، یکی از مهم‌ترین رویکردها در حوزه فرهنگی و هنری در نظر گرفته شد، به طوری که امروز قریب ۱۰۰۰ گروه سرود شناسنامه‌دار در پایگاه بسیج مساجد شکل گرفته است و صدها گروه تئاتر نیز در این پایگاه‌ها فعال است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان بسیج مستضعفین افزود: در هر فصل، نشست تبیین و روشنگری پیرامون گفتمان امام خمینی(ره)، انقلاب و مقام معظم رهبری در پایگاه‌های بسیج مساجد برگزار می‌شود.

وی در پایان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی پایگاه بسیج در مساجد گفت: عمده این فعالیت‌ها معطوف به بزرگداشت مناسبت‌های دینی و انقلابی در مسجد، تشکیل نشست‌های گفتمانی، فعالیت در پارک‌ها و تفرجگاه‌های همجوار مساجد، کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی، تشکیل گروه سرود و تئاتر و ... است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1025393

وب گردی

وب گردی