تصدی وزارت آموزش و پرورش توسط حسینی منتفی است

دبیرکل کانون تربیت اسلامی و وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: طبق آخرین اخبار بحث سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش برای تصدی جایگاه وزیری این وزارتخانه منتفی است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صبح امروز جلسه هم اندیشی دبیران کانون تربیت اسلامی با حضور جمعی از مسئولان و نمایندگان کانون تربیت اسلامی شهرهای مختلف کشور در دبستان الفبای تربیت اسلامی برگزار شد.

محمود فرشیدی دبیرکل کانون تربیت اسلامی در ادامه این مراسم گفت: تصمیمی که ما در برابر سیاسیون خود داشتیم را باید تجدیدنظر کنیم و دیدگاه‌هایمان را در دفاع از جامعه فرهنگیان و نقش آنها را بیشتر باید مطرح کنیم با توجه به اینکه یک مقدار خستگی بین مردم از کش مکش‌های سیاسی وجود دارد.

وی در رابطه با وضعیت کشور در عرصه بین‌المللی گفت: از بعد از موضع‌گیری مقاومت و رهنمود مقام معظم رهبری بعد از دورانی که طی کردیم و سرمایه خود را در معامله با دشمن از دست دادیم که همان زمان رهبری فرمودند که شما به این دلیل به شما اعتناء می‌کنند که غنی‌سازی 20 درصد دارید و نگران این موضوع هستند که متأسفانه این موضوع معامله شد.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی در ادامه گفت: بحمدالله الان با عنایات الهی دوباره این عزت به ما برگشته و اقدامات مختلفی انجام دادیم. نمایندگان جمهوری‌خواه به ترامپ گفتند یک ضرب شستی به ایران نشان دهید و پنتاگون به شدت مخالفت کرد و اعلام کرد که بحث منطقه‌ای است. قضیه مقاومت، آزادسازی کشتی نفتکش و ساقط کردن پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سقوط یک پهاد نبود، سقوط یک تمدن و به وجود آمدن یک تمدن جدید بود و این یک نقطه عطفی بود.

فرشیدی در مورد مسائل نفتی ایران در منطقه و بین‌الملل نیز گفت: اخیراً یک فرد نفوذی در وزارت نفت دستگیر شد که این فرد هر معامله‌ای که ما انجام می دادیم او به آمریکایی‌ها لو می‌داد. اگر احیاناً ضربه‌ای قرار باشد بخوریم از این زاویه و احیاء و بوجود آوردن دو قطبی در جامعه است.

وی افزود: ما از غدیر یک پیامی می‌گیریم که حقانیت علی بن ابی‌طالب بیش از پیش روشن شود. نارسایی‌هایی که وجود دارد نیاز به زمان دارد و بصیرت معنی‌اش همین است.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی در خصوص بحث مفاسد اقتصادی که دامن مردم و جامعه فرهنگیان را گرفته، بیان کرد: این مفاسد از وجود اینکه در یک کشور اسلامی وجود دارد، دردناک است. تحلیل مقام معظم رهبری برخلاف بعضی که می‌گویند فساد سیستماتیک شده بوده هست و رئیس قوه‌قضائیه هم بنای بر مبارزه با فساد را دارند.

فرشیدی در ارتباط با مسائل روز آموزش و پرورش نیز گفت: افراد مختلفی در این ایام با کانون هم رایزنی‌هایی می‌شد در مورد پیشنهادها دیدیم که نتیجه‌ای نمی‌دهد و سراغ کسانی که اهداف قدرت طلبانه عده‌ای سیاسی را تأمین میی‌کنند پیش می‌آورند مانند بحث آقای چهاربند. طبق آخرین اخبار بحث سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش برای تصدی جایگاه وزیری این وزارتخانه منتفی است و امیدواریم که آموزش و پرورش از این بلاتکلیفی نجات پیدا کند و امیدواریم که به آموزش و پرورش آنطور که باید توجه شود.

وی در مورد اینکه بحث وزارت حسینی (سرپرست فعلی وزارت آموزش و پرورش) نیز گفت: به خاطر موضع‌گیری‌های ایشان بحث وزیر بودن او منتفی است ضمن اینکه یک ملاحظاتی هم ارکان نظام دارد.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی با بیان اینکه کانون تربیت اسلامی تلاش دارد که مسائل آموزش و پرورش را رصد کند گفت: راجع به بودجه و مسائل فرهنگیان تعامل‌ها و دیدارهایی داشتیم و 17 بیانیه در مورد مسائل مختلف صادر کردیم و موضع‌گیری داشتیم.

فرشیدی در رابطه با بحث راه اندازی شاخه جوانان کانون تربیت اسلامی گفت: با تأکیدی که مقام معظمرهبری دارند ما همه باید احساس تکلیف کنیم و نسل‌های بعدی باید به صحنه بیایند و جوانان باید ما را بیشتر تحمل کنند. اساسنامه کانون براساس قانون جدید احزاب تشکیل شد و در قانون احزاب آمده که احزاب ملی و احزابی که در بیش از یک سوم استان‌ها دفتر داشته باشند حزب ملی محسوب می‌شوند الحمدلله ما در 26 استان دفتر داریم و دوستان باید نشانی دفاتر خود را به وزارت کشور اعلام فرمایند.

وی خطاب به نمایندگان شهرستان‌های حاضر در جلسه گفت: تلاش کنید که حضورتان به عنوان سخنگوی جامعه فرهنگیان و صدای معلم مرجعیت بیشتری پیدا کند و باید دوستان کانون تربیت اسلامی در این زمینه بیش از پیش فعال شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025399

وب گردی

وب گردی