جذب ظریف در دانشگاه تهران منوط به تأیید وزارت علوم است

معاون آموزشی دانشگاه تهران جذب محمدجواد ظریف به عنوان عضو هیات علمی این دانشگاه را منوط به تایید وزارت علوم و دیگر مراجع ذیربط عنوان کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سیدحسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره موافقت این دانشگاه با جذب محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه به عنوان عضو هیئت علمی گفت: این پرونده مربوط به ۲_۳ سال اخیر بوده و هنوز نهایی نشده است؛ چرا که وزارت علوم و مراجع دیگر، باید آن را تایید کنند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه ۲ مسیر برای جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه وجود دارد، افزود: نخست؛ از طریق فراخوان که شرایط خاص خود را دارد و دوم؛ انتقال افراد از واحدهای دیگر به دانشگاه که پرونده آقای ظریف مربوط به مورد دوم است.

حسینی اضافه کرد: افرادی که از دانشگاه های دیگر به دانشگاه تهران منتقل می شوند، یا باید دانشیار به بالا باشند یا شرایط دانشیاری آن ها توسط هیات ممیزه دانشگاه احراز شده باشد که این هیات با بررسی پرونده دکتر ظریف، شرایط دانشیاری را مورد تایید قرار داده است.

وی با بیان اینکه هیئت جذب نیز توانمندی علمی محمدجواد ظریف را تایید کرده است، گفت: با این وجود اما هنوز انتقال ایشان به صورت رسمی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه رعایت شرط سنی برای جذب اعضای هیات علمی در بدو استخدام لحاظ می شود، افزود: شرط سنی برای افرادی که مرتبه دانشیار به بالا باشند، مطرح نیست. به طور مثال یک نفر ممکن است ۶۰ سال سن داشته باشد و در مرتبه استادی به دانشگاه منتقل شود، این فرد با وجود این سن، می تواند ۱۰ سال دیگر هم در دانشگاه ادامه فعالیت بدهد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1025449

وب گردی

وب گردی