انصارالله یمن کابوس آمریکا و عربستان شده است

کارشناس مسائل منطقه گفت: امروز آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم عربستان و امارات و برخی دیگر از گروه ها بزرگترین کابوس شان انصارالله و مردم یمن هستند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، گفت: یمن پاره پرافتخار و گرانبهای امت اسلام است که خدمات زیادی به اسلام و مسلمین کرده است.

وی افزود: هفته گذشته یک هئیت یمنی با حضور آقای عبدالسلام دیداری با مقام معظم رهبری داشتند که در این دیدار رهبر انقلاب با تجلیل از مجاهدت، هوشمندی، ایستادگی، ایمان و روحیه جهادی مردم یمن در برابر تجاوز وحشیانه دولت های عربی و غربی به این کشور نکات بسیار مهمی را بیان فرمودند.

کارشناس مسائل منطقه‌ خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار به صورت یک فرمول فرمودند که هر ملت که به خدای متعال ایمان و به وعده های الهی اعتقاد داشته باشد قطعاً پیروز خواهد شد و بر همین اساس بدون شک پیروزی با ملت مظلوم و مجاهد یمن خواهد بود.

زارعی با بیان اینکه در این دیدار مقام معظم رهبری به ریشه‌های تاریخی و تمدنی مردم یمن اشاره کردند، افزود: بسیاری از ما ممکن است یمن را از زاویه گرفتاری ها، بیماری ها و فقر مشاهده کنیم اما اگر یمن تحت سیطره دولت‌های ظالم نبود، در حال حاضر یکی از پیشرفته ترین و ثروتمندترین کشورهای منطقه و جهان عرب به حساب می آمد.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «مردم یمن با تمدن تاریخی خود و روحیه مجاهدت و ایستادگی که در این پنج سال از خود نشان دادند آینده خوبی را پیش رو دارد و به لطف خدا دولت قوی تشکیل خواهند داد و در چارچوب آن دولت به پیشرفت خواهند رسید» چشم اندازی که رهبر حکیم انقلاب اسلامی درباره یمن و آینده یمن بیان فرمودند، چشم انداز روشنی است.

کارشناس مسائل منطقه اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار به توطئه عربستان و امارات برای تجزیه یمن اشاره کردند و بر لزوم مذاکرات یمنی -یمنی با همه قومیت‌ها و مذاهب در یمن تاکید کردند، ایشان معتقدند که گفتگو با احزاب سیاسی کفایت نمی‌کند و باید با قومیت‌ها و مذاهب گفتگو کرد.

زارعی تصریح کرد: امروز در یمن انصارالله به عنوان یک کلمه طیبه توانسته است علی رغم مواجه شدن با جنگ گسترده جهانی از تمامیت ارضی و ملت و شرافت یمن در برابر متجاوزان دفاع کند.

وی با تاکید براینکه امروز آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم عربستان و امارات و برخی دیگر از گروه ها بزرگترین کابوس شان انصارالله و مردم یمن هستند، گفت: اساساً جنگی به راه انداختند که خودشان را از این کابوس برهانند.

کارشناس مسائل منطقه با طرح این پرسش « انصارالله و جریان مبارز یمن چگونه به وجود آمد؟»، اظهار داشت:آمریکایی‌ها به بهانه ۱۱ سپتامبر وارد یمن شدند و با هواپیماهای پیشرفته مردم مظلوم یمن را بمباران کردند و در عین حال انواع وحشیگری ها را علیه ملت یمن اعمال کردند و آن‌ها را مادر تروریسم خواندند.

زارعی با بیان اینکه این اتهامات موجب شد صف های منسجمی از مردم یمن در مقابل آمریکا تشکیل شود، افزود: دوم مسئله‌ای که موجب به وجود آمدن انصارالله در این منطقه شد اقدامات رژیم صهیونیستی علیه کل منطقه اسلامی بود، عربستان سعودی با تحمیل رژیم وابسته به خود به مردم یمن امکان اختیار و انتخاب را از ملت یمن سلب کرده بود، بعد هم که مردم در مقابل صالح قیام کردند سعودی ها و بقیه کشورهای عربی یک عنصر وابسته را که معاون صالح بود را به زور به این ملت تحمیل کردند.

وی با بیان اینکه سعودی‌ها در طول ۱۰ سال گذشته تلاش های زیادی را برای وهابی سازی در منطقه انجام دادند و مخالف وحدت یمن برای حل مشکلات داخلی بودند، گفت: یمنی ها، سر دوراهی قرار داشتند یا باید دولت تحمیلی را قبول می‌کردند و یا باید عزت را می پذیرفتند؛ یمن راه دوم که مقاومت بود را انتخاب کردند.

کد خبر: 1025468

وب گردی

وب گردی