تسهیلات ویژه واحد ایلام برای اربعین امسال/ پرداخت هزینه زیارت عتبات عالیات به صورت اقساطی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، از برنامه ها و تسهیلات ویژه این واحد برای استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در اربعین امسال خبر داد.

محمد میرزایی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تاسیس مرکز نوآوری در واحد ایلام در راستای صادرات محصولات دانش بنیان اظهار کرد: در واحد ایلام، ساختمانی مجزا به امور رشد و نوآوری اختصاص داده شده که در حال تجهیز امکانات آن هستیم. تلاش خواهیم کرد که این مرکز تا قبل از مهرماه افتتاح شود.

وی با اشاره به فعالیت های واحد ایلام در خصوص تبادلات علمی با کشورهای همسایه افزود: در این حوزه نیز فعالیت های خوبی انجام شده است؛ در این راستا قرار شده است که تبادلات و همکاری های خوبی را با دانشگاه کوفه داشته باشیم. این همکاری ها در حوزه جذب دانشجو و فعالیت‌های کشاورزی میان دو دانشگاه خواهد بود.

میرزایی ادامه داد: کشور عراق جزو کشورهایی است که نیاز مبرم به رشته های کشاورزی و پزشکی دارد و به همین دلیل می توانیم همکاری های خوبی با دانشگاه های این کشور داشته باشیم؛ متاسفانه رشته های پزشکی در واحد ایلام وجود ندارد اما دو رشته پرستاری و اتاق عمل در آینده ای نزدیک به رشته های واحد ایلام افزوه خواهد شد. مراحل نهایی تصویب این دو رشته انجام شده و در انتظار تایید شورای گسترش و وزارت بهداشت هستیم.

رئیس واحد ایلام تصریح کرد: قرار بر این بود که امسال جذب دانشجو در رشته پرستاری را داشته باشیم اما متاسفانه اختلافات و مسائل میان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم مانع این موضوع شد؛ امیدواریم که در نیمسال دوم بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم و شاهد جذب دانشجو در رشته پرستاری باشیم. متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی مانند پرستاری و اتاق عمل در استان ایلام، بسیار زیاد است.

وی زیرساخت ها و امکانات واحد ایلام را برای تاسیس رشته های پزشکی مناسب دانست و گفت: بازرسان وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی، زیر ساخت های واحد ایلام را تایید کرده اند و در این راستا هیچ مشکلی وجود ندارد.

میرزایی‌حیدری درباره آخرین برنامه های واحد ایلام برای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی اذعان داشت: در این خصوص با واحد تهران مرکز تفاهم‌نامه ای امضا کرده ایم که سرمایه‌گذاری مشترکی را برای خدمت رسانی به زائران اربعین داشته باشیم. همچنین برنامه فرهنگی «مصباح الهدی» از دیگر برنامه های ماست که استادان و کارمندان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، به همراه خانواده، با قیمت مناسب و به صورت اقساطی، برای زیارت عتبات عالیات به عراق سفر کنند.

رئیس واحد ایلام خاطرنشان کرد: بازدید از مناطق جنگی، آثار باستانی استان ایلام و اقامت در شهرهای زیارتی کشور عراق نیز جزوه این برنامه خواهد بود. زائر سرای دانشگاه آزاد اسلامی در مرز مهران و همچنین هتل های هماهنگ شده در کشور عراق، محل اقامت زائران است. همچنین برای زائران، برنامه های فرهنگی نیز در کنار این سفر زیارتی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان با اشاره به روند استفاده همکاران دانشگاه آزاد اسلامی از این برنامه فرهنگی گفت: کاروان های ارسال شده از سوی واحدهای سراسر کشور، در واحد ایلام حضور پیدا می کنند و به 5 مدت شب به آن ها خدمت رسانی خواهد شد؛ هزینه این برنامه فرهنگی 110 دلار است که به صورت اقساطی، از حقوق کارمندان کسر می شود. به دنبال طراحی سامانه ای برای ثبت نام متقضیان هستیم که به زودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025478

وب گردی

وب گردی