اخلاق حرفه‌ای به دانش تخصصی غنا و زیبایی می‌بخشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در جشن دانش‌آموختگی دانشجویان پزشکی ورودی 91 این دانشگاه، اخلاق حرفه‌ای را موجب غنا و زیبایی دانش تخصصی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در اردبیل، اسحاق رسولی رئیس واحد اردبیل در جشن دانش‌آموختگی دانشجویان پزشکی ورودی 91 این دانشگاه گفت: قدرت انواع مختلفی دارد که در اراده افراد تأثیر می‌گذارد؛ قدرت پول، مقام و دانش از جمله این قدرت‌هاست، اما قدرت دانش و تخصص اقتدارش بالاتر است و همه ناخودآگاه در مقابل این قدرت تسلیم می‌شوند و نظر تخصصی برای مثال نسخه پزشک را قبول می‌کنند؛ ولی قدرت‌های دیگر را در بسیاری موارد نمی‌پذیرند.

وی با تأکید بر اخلاق‌مدار بودن دانش‌آموختگان پزشکی اظهار کرد: تکمیل‌کننده و آنچه که به قدرت دانش و تخصص غنا و زیبایی می‌بخشد و تأثیر آن را بیشتر می‌کند، اخلاق است. دانش و اخلاق همراه هم قدرت بالاتر و منزلت اجتماعی بالاتری را برای فرد به ارمغان می‌آرود و می‌تواند عامل سعادت و پیشرفت فرد و جامعه شود.

رسولی ضمن گرامیداشت زادروز حکیم بوعلی سینا و با تبریک روز پزشک، پیامبران و امامان را طبیبان نفس‌ها، قلب، فکر و اندیشه انسان‌ها دانست و بر الگو قرار‌دادن پیامبران و امامان در آینده حرفه‌ای دانش‌آموختگان تأکید کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل تصریح کرد: جامعه پزشکی شکل گرفته از افرادی فرهیخته و خدوم است که در بدترین لحظات عمر انسان به دادشان می‌رسند و با دستان شفابخش خود امید و سلامتی را به افراد هدیه می‌دهند و با اتکا به خداوند، دستان شفابخش پزشکان، معجزه به همراه خواهد داشت.

رسولی افزود: جوانان ما آرمانگرا و دارای فطرت پاک هستند و رسیدن به مرحله‌ای که افراد مریض با دیدن خوی و خصلت پزشکان جوان، شفا پیدا کنند قدرت روحی بالاتر برای حفظ این فطرت پاک و تعهد اخلاقی بالاتر را می‌طلبد.

رسولی با اشاره به موفقیت‌ها و دستاوردهای دانشکده پزشکی واحد اردبیل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اولین دانشگاه ایجاد شده در این استان و دانشکده پزشکی واحد اردبیل اولین دانشکده تأسیس شده در این دانشگاه و استان است که دارای اعتبار و جایگاه بالایی در جامعه بوده و همه ساله دانشجویان این دانشگاه در آزمون‌های مختلف علوم پایه و جامع جزو نفرات برتر هستند و حتی شماری از دانش‌آموختگان رشته پزشکی سالانه در آزمون دستیاری تخصصی پذیرفته می‌شوند که نشان از تلاش دانشجویان و انتقال شایسته علم توسط استادان این دانشکده به این دانشجویان است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1025479

وب گردی

وب گردی