استادان علوم پزشکی خط‌مشی خدمت به جامعه را مشخص کرده‌اند

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: استادان ما خط‌مشی و روش خدمت به جامعه را برای ما تعیین کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، حمید دلداه‌مقدم معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان رشته پزشکی ورودی ۹۱ این دانشگاه با تأکید بر الزام دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشکده پزشکی به رعایت اخلاق حرفه‌ای، خواستار قدردانی دانش‌آموختگان از زحمات پدر و مادر و استادان شد و گفت: خانواده‌ها مطمئن باشند که ما در دانشگاه حافظ امین ثمره زندگی‌شان بودیم و در تعلیم و تربیت علمی و اخلاقی آنها تلاش کردیم و دانش‌آموختگانی با توان علمی بالا، متعهد و اخلاق‌مدار را به جامعه تحویل می‌دهیم.

معاون علوم پزشکی واحد اردبیل گفت: پزشک باید هنرمند بوده و کارش آمیخته با هنر باشد و این هنر به معنای عام، ارزش‌های انسانی و اخلاق‌مداری را شامل می‌شود و اصول اخلاقی باید سرلوحه کار پزشک باشد.

وی افزود: بزرگان ما اخلاق را برای ما به ارمغان گذاشته‌اند و این عامل آسان‌کننده تحمل هجمه‌ها بوده و اعتماد مردم را به جامعه پزشکی سبب شده است.

این استاد دانشگاه تغییر لفظ فارغ‌التحصیلی به دانش‌آموختگی را به‌جا دانسته و اظهار کرد: دانشجویان در هر دوره‌ای دانش آن دوره را فرا می‌گیرند و نباید در این مقطع متوقف شوند و همواره به دنبال کسب علم باشند چون پزشکی که به فکر مریض بوده و هدف اولش طبابت و درمان درد بیمار است، همیشه باید مجهز به علم روز بوده و کارش را به نحو شایسته انجام دهد.

مسعود فردین رئیس دانشکده علوم پزشکی واحد اردبیل نیز با اشاره به ارزشمند‌ بودن این روز برای دانش‌آموختگان رشته پزشکی و دانشجویان این دانشکده بر ارتباط مداوم با دانشگاه، تلاش برای ادامه تحصیل در دوره‌های تخصصی بالاتر و مجهز شدن به علم روز تأکید کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی واحد اردبیل گفت: امسال در آزمون دستیاری تخصصی تعداد ۲۱ نفر از دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، پذیرفته شدند و این وظیفه دانش‌آموختگان امروز را برای تلاش بیشتر سنگین‌تر می‌کند و امیدوارم که سال آینده خبر قبولی شما را در چنین مراسمی اعلام کنیم.

کد خبر: 1025480

وب گردی

وب گردی