بیش از ۱۷۰ هزار شغل تا پایان امسال در کشورایجاد می شود

رئیس کمیته امدادبا تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌ زنان سرپرست‌ خانوار برای ایجاد واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی مددجویی، از ایجاد بیش از ۱۷۰ هزار فرصت شغلی پایدار تا پایان امسال توسط کمیته امداد خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیدمرتضی بختیاری که به منظور بازدید از خانواده‌های تحت حمایت و بررسی نحوه خدمت‌رسانی به آنان به استان فارس سفر کرده است، از مراکز اشتغال مددجویان این نهاد بازدید کرد.

وی در این بازدید با اشاره به ایجاد ۱۴۳ هزار شغل توسط مددجویان کمیته امداد در سال گذشته، گفت: تا پایان امسال بیش از ۱۷۰ هزار فرصت شغلی پایدار ‌توسط کمیته امداد در کشور ایجاد خواهد شد که برای راه‌اندازی این میزان اشتغال، تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی مددجویی نقش بی‌بدیلی در توسعه اشتغال‌زایی در کشور دارند، گفت: تنها در یکی از واحدهای تولیدی مددجویی در استان فارس ۲۵ شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده که قابل تقدیر است.

وی بر اهمیت توسعه واحدهای اقتصادی مددجویی تاکید کرد و افزود: از جمله ویژگی‌هایی که توسعه واحدهای اشتغال مددجویی دارد، می‌توان به مدیریت متمرکز، بازاریابی صحیح و ارائه به بازار هدف، آموزش رایگان و ارائه گواهی مهارت‌آموزی از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای اشاره کرد.

از ظرفیت‌ زنان سرپرست‌ خانوار برای ایجاد واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی مددجویی استفاده می شود

بختیاری افزود: با دریافت گواهی مهارت، مددجویان می‌توانند ضمن مراجعه به بانک‌های عامل، تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال دریافت و نسبت به ایجاد واحدهای تولیدی کوچک و زودبازده اقدام کنند.

رئیس کمیته امداد گفت: استفاده از ظرفیت‌ زنان سرپرست‌ خانوار تحت حمایت کمیته امداد برای ایجاد واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی، از برنامه‌هایی است که این نهاد برای توانمندسازی مددجویان دارد.

رئیس کمیته امداد در ادامه این سفر با آیت الله دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) دیدار کرد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در این دیدار گفت: به دلیل فعالیت‌های انجام شده، کمیته امداد فارس در میان استان‌های برتر کشور حضور دارد و با حضور دکتر بختیاری و نگاه ویژه ایشان به استان‌ها، امید است استان فارس جایگاه بهتری نسبت به گذشته در کشور قرار بگیرد.

آیت الله دستغیب ابراز امیدواری کرد با توجه به برنامه‌هایی که این دستگاه در آستان اجرایی کرده است، زمینه فعالیت‌ها و همکاری بیشتر میان آستان احمدی و محمدی (ع) و کمیته امداد فارس بیشتر شود.

رئیس کمیته امداد همچنین در دیدار با عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس با اشاره به تفاهم نامه کمیته امداد با استانداری فارس برای احداث ۲۸۰۰ واحد مسکن محرومان، از تعامل سازنده استانداری با کمیته امداد تشکر کرد و خواستار افزایش این همکاری‌ها شد.

استاندار فارس نیز در این دیدار با اشاره به شرایط کنونی اقتصاد کشور و تنگناهایی که به وجود آمده است، تلاش‌های کمیته امداد به ویژه در روستاها و مناطق محروم را اثرگذار دانست و گفت: امیدواریم با ادامه روند توانمندسازی مددجویان، شاهد کاهش فقر و محرومیت در کشور باشیم.

استاندار فارس همچنین به اقدامات درخور توجهی که در راستای تامین مسکن محرومان انجام شده اشاره کرد و گفت: تلاش کرده‌ایم خیران و دستگاه‌ها و نهادها در کنار هم به تحقق این‌ امر کمک کنند.

وی یادآور شد: در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای به منظور احداث ۲۸۰۰ واحد مسکن محرومان، بین استانداری فارس و کمیته امداد منعقد شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025487

وب گردی

وب گردی