هیئت‌های اندیشه‌ورز، مشکلات نشریات علمی حوزه علوم انسانی را پیگیری کنند

رئیس مرکز مطالعات و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بسیاری از نشریات دارای مجوز تعطیل‌ هستند، لذا هیئت‌های اندیشه‌ورز باید این موضوع را پیگیری و مشکلات نشریات علمی را حل کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام حسن خیری رئیس مرکز مطالعات و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در همایش توانمندسازی استادان حوزه علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی ویژه هیئت‌های اندیشه‌ورز استانی اظهار کرد: بعد از این که سند تحول علوم انسانی توسط برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شد، از سوی دانشگاه‌های دولتی مورد استقبال نگرفت اما دانشگاه آزاد اسلامی بستری مناسب برای تحول در این حوزه با تاسیس معاونت علوم انسانی ایجاد کرد.

وی افزود: این معاونت تلاش دارد که گفتمان و نظریات اسلامی را در علوم انسانی نهادینه سازی کند و رشته‌های علوم انسانی را با رویکرد اسلامی و مطابق با نیازهای جامعه تدوین کند. شوق‌آفرینی در جذب استعدادهای برتر و دانش افزایی کادر علمی نیز از دیگر برنامه های این معاونت خواهد بود‌.

خیری ادامه داد: بر اساس سند تحول علوم انسانی و آیین نامه هیئت‌های اندیشه‌ورز، این هیئت ها در استان ها شکل گرفت که با مدیریت جهادی، زمینه تحول در علوم انسانی را فراهم خواهند کرد؛ به همین منظور، دوره ۵ روزه شکل گرفت که تمرکز برنامه‌های صبح، بر فلسفه علوم انسانی با حضور استادان متخصص در این حوزه است.

رئیس مرکز مطالعات و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۸ پنل در برنامه‌های عصر قرار دارد که فلسفه آن، استفاده از استادان متخصص و مجرب است. بر اساس اولویتی که برای این معاونت تبیین شده، دو موضوع تالیف کتاب درسی و نشریات، در اولویت فعالیت های این معاونت قرار دارد که هیئت های اندیشه ورز باید برای این موضوع اهتمام بیشتری بورزند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع نشریات دانشجویی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از نشریات دارای مجوز تعطیل هستند، لذا هیئت های اندیشه‌ورز باید این موضوع را پیگیری و مشکلات نشریات علمی را حل کنند.

خیری در پایان خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم در این مسیر موفق باشیم، باید از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنیم؛ تلاش خواهیم کرد برنامه‌های هیئت‌های اندیشه‌ورز را ساماندهی کنیم تا اثر‌بخشی بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025497

وب گردی

وب گردی