رایانش ابری میانبری برای  راه‌اندازی استارت‌آپ

استارت‌آپ‌ها در جامعه امروزی جایگاه خاصی برای خود دست و پا کرده اند و در این بازار داغ رقابتی ،آن‌هایی برگ برنده را دردست می‌گیرند که از غافله تکنولوژی عقب نمانده باشند. به عبارت دیگر رایانش ابری برگ برنده‌ای برای استارت‌آپ‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در پی تهدیدات امنیتی آنلاین، بیشتر شرکت‌ها در جستجوی حفاظت بیشتر به رایانش ابری روی می‌آورند. طبق گفته فوربس 83درصد از حجم کار شرکت‌ها تا سال 2020 در ابر خواهد بود.

اخیراً، در سراسر جهان استارت‌آپ‌ها در معرض تهدید حملات هکرها قرار گرفته‌اند به حدی که برخی آمارها نشان می‌دهد که آن‌ها 58درصد از تمام قربانیان نقض اطلاعات را تشکیل می‌دهند.

اگر یک شرکت بزرگ بین‌المللی در معرض حمله امنیت سایبری قرار داشته باشد به معنای از دست دادن میلیون‌ها دلار است؛ چنین بار مالی برای شروع کار می‌تواند کشنده باشد. بنابراین، امنیت بهتر آنلاین تنها چیزی نیست که استارت‌آپ ها هنگام انتخاب مهاجرت به یک ابر می توانند از آن سود ببرند. پس انداز هزینه با توجه به بودجه محدود و سایر نگرانی‌های مالی که ممکن است بسیاری از مبتدی ها با آن روبرو شوند؛ مزیت مهم دیگر است.

رایانش ابری از نظر پس‌انداز می‌تواند واقعاً مقرون به صرفه باشد. در حقیقت، طبق گفته hostingtribunal میانگین پس انداز حاصل از مهاجرت به فضای ابری برابر با 15درصد در کل هزینه‌های فناوری اطلاعات است. با این حال، این منبع گزارش می‌دهد مشاغل کوچک و متوسط بیشترین سود را از رایانش ابری به دست آورده و 36درصد پول کمتری را برای خدمات IT خرج می‌کنند.

کاهش سرمایه‌گذاری‌های سخت افزاری

سخت‌افزارهای امنیت سایبری می‌تواند سرمایه‌گذاری پرهزینه باشد. گارتنر در سال گذشته پیش بینی کرد که هزینه‌های تجهیزات امنیتی شبکه از 13 میلیون دلار در سال 2019 فراتر رود.

بنابراین برای استارتاپ‌ها، سخت افزار امنیت سایبری یک خرید بزرگ، ناخوشایند و غیرضروری است. در مقابل رایانش ابری به سرمایه گذاری بسیار کمتری نیاز دارد که می توان این ذخیره بودجه را برای توسعه محصول و خدمات هزینه کرد. انتقال به رایانش ابری بدان معنی است که تمام هزینه‌هایی که تعمیر و تعویض تجهیزات امنیت سایبری را پوشش می‌دهند به عهده صاحب رایانش ابری است.

علاوه بر این سخت افزار امنیت سایبری غالباً انرژی زیادی را مصرف و فضای زیادی را اشغال می‌کند که استارت‌آپ‌ها معمولاً آن را ندارند. انتقال به رایانش ابری هزینه‌ها و سرمایه گذاری‌های امنیتی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

هزینه‌های نگهداری پایین‌تر

حفظ سخت‌افزار سایبری اغلب به کل تیم در بخش IT احتیاج دارد که نتایج آن شامل سالانه حدود 100000 دلار برای حقوق، داشتن منابع مالی اضافی برای عملیات تعمیر و نگهداری احتمالی و‌ پرداخت هزینه‌های اضافی برای تعمیر تجهیزات امنیت سایبری می‌شود.
البته استخدام تیمی از افرادی که از امنیت سایبری شرکت شما را پشتیبانی می‌کنند سرمایه گذاری خوبی است. با این حال، برای یک استارت‌آپ هزینه‌ای غیر‌ضروری است.

سرمایه گذاری در رایانش ابری هزینه‌های تعمیر و نگهداری را کاهش می‌دهد به این معنی که شرکت در حالی که فروشنده به تعمیر و نگهداری می‌پردازد می‌تواند بخش فناوری اطلاعات را در توسعه محصول متمرکز کند.

مدیریت سرمایه‌گذاری دقیق‌تر

انتقال به رایانش ابری از نظر سرمایه گذاری هزینه‌ای هوشمندانه است. تولید یک محصول نگرانی اصلی استارت‌آپ محسوب می‌شود؛ زیرا کیفیت محصول شرکت جدید را وارد بازار رقابتی می‌کند. بنابراین، شرکت‌های نوپا باید سرمایه گذاری‌های اصلی خود را بر توسعه محصول متمرکز کنند. (نه برای تجهیزات امنیت سایبری)

جابجایی به رایانش ابری همان چیزی است که باعث شد شرکت Flatfy به یک شرکت بین المللی تبدیل شود. به گفته مدیران این شرکت، انتقال به رایانش ابری تا 40 درصد در سرمایه آن‌ها که برای ساخت وب سایت های محلی کیفیت بالا برای هر کشوری صرف کرده اند صرفه جویی خواهد کرد.

سرمایه گذاری در رایانش ابری یک مدل قیمت گذاری pay-as-you-go را پیش بینی می‌کند. این بدان معناست که شما مجوز نرم افزار ابری را به صورت مبتنی بر هر کاربر خریداری کرده و می‌توانید هر زمان که لازم باشد آن را لغو کنید. بنابراین سرمایه گذاری در رایانش ابری کمتر از خرید راه حل‌های امنیت سایبری داخلی است. برای شروع کار خرید نرم افزار ابری یک روش مناسب برای مدیریت سرمایه گذاری است که موجب صرفه جویی بیشتر در توسعه محصول و نیازهای بازاریابی می‌شود.

هشدار!

اگرچه سرمایه‌گذاری در رایانش ابری راهی مناسب برای جلوگیری از خرابی داده‌های بزرگ است؛ اما مدیریت رایانش ابری ضعیف می تواند به هزینه‌های بیشتر از پیش بینی منجر شود. به عنوان مثال، بسیاری از مبتدیان نسبت به خرید تعداد بیشتر نرم افزارهای ابری نسبت به افرادی که در این شرکت هستند اشتباه می‌کنند.

خرید راه حل‌های رایانش ابری باید حرکتی حساب شده و در هر مرحله با یک متخصص IT مشورت شده باشد. رایانش ابری مزایای زیادی از جمله گزینه pay-as-you-go دارد؛ بنابراین اگر تصمیم به سرمایه گذاری در نرم‌افزار ابری را دارید اطمینان حاصل کنید که برای هرکاری بودجه را درنظر گرفته باشید.

برای استارت‌آپ‌ها حتی کوچک‌ترین حمله به امنیت سایبری می‌تواند کشنده باشد. با این حال برای جلوگیری از هرگونه حمله هکرها لازم نیست تجهیزات امنیت سایبری پرهزینه‌ای خریداری کنید.

شرکت‌های نوپا می توانند از سرمایه گذاری در رایانش ابری سود زیادی کسب کنند از جمله این امر صرفه‌جویی در هزینه نگهداری و داشتن منابع مالی بیشتر برای توسعه محصول است. تجربه استارت‌آپ‌های موفق نشان می‌دهد که در صورت انجام کار صحیح، رایانش ابری تا 40درصد باعث ذخیره سرمایه می‌شود. بنابراین به استارت‌آپ‌ها توصیه می‌شود تا از آنها برای بهتر کردن محصول خود استفاده کنند تا استارت‌آپ موفق خود را بسازند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025540

وب گردی

وب گردی