گیگول تولید شد

«گیگول» نام یک محصول نوآور در حوزه انیمیشن و آموزش است که ساخت آن به عنوان یک پروژه بزرگ دایرة المعارف انیمیشنی در کشور به همت جوانان یک شرکت دانش بنیان و فناور و با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شده است.

یه گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان، گروهی از هنرمندان برجسته و متخصصان فناوری اطلاعات از سه سال قبل در یک شرکت دانش‌بنیان دور هم جمع شده‌اند تا با استفاده از ظرفیت این دو حوزه گام‌های بزرگی برای پیشرفت برداشته شود. گام‌هایی که علاوه بر پیشرفت، کارآفرینی و ساماندهی جوانان خلاق در استان‌های مختلف را به همراه دارد. در این بستر و ارتباط جامعه علمی و هنری نخستین انیمیشن سینمایی ایران (تهران ۱۵۰۰) و دیرین دیرین تولید شد.

حال نیز این جوانان نوآور مشغول انجام پروژه‌ای ملی هستند که دستاورد آن تولید یک محصول ایران ساخت است. «گیگول» نام این محصول نوآور به عنوان پروژه بزرگ دایرة المعارف انیمیشنی است و تاکنون نیز حدود سیصد قسمت آن برای شناسایی قابلیت این پروژه ساخته شده است.

باتوجه به گسترش زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات در کشور یکی از قابلیت‌های برتر این محصول، ساخت انیمیشن‌های جذابی است که با استفاده از تکنولوژی AR پیوست کتب درسی می‌شود و درس را برای دانش آموزان شیرین‌تر، دوست داشتنی‌تر و مفهوم‌تر می‌کند. در این راستا این شرکت در سال جاری آمادگی دارد برای هر پایه تحصیلی سیصد قسمت انیمیشن دو دقیقه‌ای طراحی و تولید کند.

با توجه به ضرورت اتمام و بهره‌برداری سریع‌تر دانش آموزان از محتوای ارزشمند تولید شده، تعداد بسیار زیادی از نیروهای هنرمند و متخصص درگیر ساخت این ابر پروژه ملی تولید محتوا هستند و تولید کل محتوای دوازده پایه تحصیلی، شامل 3هزار و 600 قسمت انیمیشن گیگول دو دقیقه‌ای( مجموعا ۷۲۰۰دقیقه) در طی مدت دوازده ماه (بعلاوه ۳ماه مقدماتی) امکانپذیر است که تولید در این زمان کوتاه، خود یک رکورد ملی به حساب می‌آید.

همچنین این شرکت دانش‌بنیان با حمایت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدامات نوآورانه‌ای در زمینه اسباب‌بازی، بازی‌های موبایلی، صنایع دستی، گردشگری و اقتصاد شب انجام داده است و با ساخت انیمشن‌های مختلف قدم در مسیر فرهنگسازی در حوزه های مختلف به خصوص کارآفرینی برداشته است.

شرکت دانش‌بنیان نسل اندیشه سبز نما، با تلاش هنرمندان بزرگ و متخصصان فناوری اطلاعات و حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجربه ساخت بیش از دو هزار قسمت انیمیشن فرهنگ سازی، چند هزار دقیقه انیمیشن تلویزیونی، ساخت نخستین انیمیشن سینمایی ایران (تهران ۱۵۰۰) و ساخت بیش از دو هزار قسمت انیمیشن دیرین دیرین و اخیرا گیگول را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025560

وب گردی

وب گردی