کارناوال شادی عروسک‌ها/چهاردهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان کلید خورد

چهاردهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان امروز همراه با اجراهای خیابانی و کارناوال شادی عروسک‌ها و مردم آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، مراسم شادپیمایی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با حضور هنرمندان تئاتر داخل و خارج از کشور و مسئولان و مردم امروز از میدان امام شافعی مریوان ساعت 18:30 آغاز می‌شود.

در این مراسم عروسک‌های غول پیکر، عروسک‌های بومی با لباس‌های محلی شهرهای مختلف ایران و حاجی فیروزها همراه خواهد بود. اجرای «هه لپه رکی» توسط گروهی از مریوان، اجرای برنامه‌های نمایشی توسط گروه آیینی گیلان و زاهدان است.

شادپیمایی همزمان با اجرای نمایش «بل 241» یک اثر دفاع مقدسی همراه خواهد شد. امروز چهارده اثر نمایشی در این جشنواره اجرا می‌شوند که از ساعت یازده صبح با نمایش‌های «بازی و کودک» به کارگردانی مریم مهدی‌پور از آستانه اشرفیه، «باسنک» از مرضیه آزادی خالص و «میرنوروزی» از نامق خدایار در پارک های ملت، شانو و سروآباد اجرا می‌شوند.

نمایش‌های «بی‌پیش، بی اجازه»، «زنی اینجا نمانده» و «هادی و هدی» در پارک ملت، سنندج و میدان امام حسین(ع) اجرا می‌شوند. ساعت 12:30 نمایش «لاره فرهاد» در کرمانشاه و ساعت 17 سه نمایش «بریدگی»، «رژه نمایش» و «رویا» اثر مشترک عراق و عمان اجرا می‌شوند.

معرفی کاندیدای دو بخش «پژوهش» و «ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی»

اسامی کاندیدای بخش‌های «پژوهش» و «مسابقه ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی» این جشنواره اعلام شد.

کاندیدای بخش پژوهش و مقالات: مریم منصوری با مقاله تبیین پدیدارشناسی مکان وقوع شر در قصص کتب مقدس برای مکان‌یابی همسان در تئاتر محیطی، محمد اوحدی‌حائری با مقاله مرگ تئاتر، بررسی نسبت مفهور(همکاری) با انسان منفرد معاصر در فرایند تولید خلاقه تئاتر، کریم خاوری با مقاله توسعه درک کودک و نوجوان در اجرای تئاتر خیابانی با تاکید بر مشارکت و بدیهه‌سازی،‌ تریفه کریمیان با مقاله موسیقی در تئاتر بیرونی

علی زیستی و روژین نادری با مقاله تئاتر خیابانی در جهان عرب، کاندیدای بخش مسابقه ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی،‌ پهلوانان می‌میرند از پژمان شاهوردی، اتربان را ایستاده خواهم از علی مرتضوی‌فومنی، یک پله سرخ یک پله سیاه از نیما حسن‌بیگی، ولات سگ از کریم رحیمی،‌ پیک نیک با طعم عشق و جنگ از فرهاد بسیر،‌ زیرزمین پلاک آخر از سیدمحمد امین ال یس، نویز از تریفه کریمیان، شیر سرکش از علی‌اصغر خطیب‌زاده و مستر دیفال از سیدسروش پیامبری

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با دبیری فاتح بادپروا، تا پنجم شهریورماه ادامه دارد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1025583

وب گردی

وب گردی