ارائه رشته‌های مرتبط و مورد نیاز صنایع به تعامل دانشگاه و صنعت کمک می کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: راه‌اندازی رشته‌های مرتبط و مورد نیاز صنایع در دانشگاه بیانگر تعامل سازنده دانشگاه با صنعت است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهدی باقری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، از راه‌اندازی رشته‌های جدید در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان خبر داد و اظهار کرد: این رشته‌ها از مهرماه سال جاری دانشجو می‌پذیرند.

وی با بیان اینکه رشته‌ها در چهار واحد استان راه‌اندازی شده است، افزود: رشته‌های علوم و مهندسی صنایع غذایی، مدیریت کسب و کارهای کوچک، مدیریت امور بانکی، مهندسی شهرسازی، مدیریت بیمه و نقاشی در واحد بندرعباس، رشته روانشناسی در واحد بندرلنگه، مهندسی صنایع در واحد پارسیان و مدیریت مالی در واحد قشم راه‌اندازی شده است و دانشجو می‌پذیرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس به سیاست‌ها و چشم‌انداز این مجموعه دانشگاهی در استان اشاره و اظهار کرد: تولید علم فناورانه، خلق ثروت و کارآفرینی در دانشگاه از جمله اهدافی است که این دانشگاه با راه‌اندازی رشته‌های تخصصی و کاربردی آن را دنبال می‌کند.

باقری با بیان اینکه امروز دانشگاه‌ها باید کارآفرین و کارخانه انسان‌ساز متخصص در کشور باشند، افزود: یکی از دلایل مهم عقب‌ماندگی امروز دانشگاه‌ها دنبال‌کردن برنامه‌ها و اهداف دانشگاه‌های نسل اول و دومی در کشور است.

این مسئول تصریح کرد: البته برای دستیابی به اهداف دانشگاه‌های نسل سوم هنوز راه زیادی در پیش داریم؛ بنابراین دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی باید با دنبال‌کردن این اهداف سهم پررنگی در اجرا و تحقق این مهم در کشور داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس تأمین نیروی انسانی جامعه‌محور و متعهد را از وظایف مهم دانشگاه خواند و گفت: بالابردن سطح مهارت نیروهای جوان در دانشگاه و به‌کارگیری این قشر در سازمان‌ها و صنایع مختلف تأثیر چشمگیری در توسعه و رونق اقتصادی کشور خواهد داشت.

وی تولید علم، فناوری و توسعه ارتباط با صنعت را از برنامه‌های مهم این دانشگاه دانست و بیان کرد: راه‌اندازی رشته‌های مرتبط و مورد نیاز صنایع در دانشگاه بیانگر تعامل سازنده دانشگاه با صنعت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025591

وب گردی

وب گردی