ورزش؛ معجزه درمان افسردگی حاد زنان

حتی یک جلسه تمرین و ورزش هم می تواند بدن و ذهن زنان مبتلا به افسردگی حاد را به گونه ای تغییر دهد که در طول زمان بتوانند با افسردگی خود به صورت کامل مقابله کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از «نیویورک تایمز»، مطالعات نشان داده است که ورزش و تمرین، ممکن است روحیه زنان دچار افسردگی را بهبود بخشد؛ البته داشتن مربی نیز در این روند می تواند تاثیر بسیار بیشتری داشته باشد. در زنان مبتلا به افسردگی حاد، حتی یک جلسه تمرین و ورزش هم می تواند بدن و ذهن این افراد را به گونه ای تغییر دهد که در طول زمان می توانند با افسردگی خود مقابله کنند.

مطالعه جدید بر روی ارتباط تمرینات ورزشی و خلقیات افراد نشان می دهد که اثرات مفید ورزش ممکن است به میزان تعجب آوری بستگی به این داشته باشد که آیا فرد خودش ورزش می کند یا از شخص دیگری به عنوان مربی کمک می گیرد.

در حال حاضر تحقیقات نشان داده اند که ورزش حالت های روحی را تحریک می کند. مطالعات چندجانبه همچنین نشان می دهند افرادی که از لحاظ جسمی فعال هستند، بیشتر از افراد کم تحرک خوشحال هستند و کمتر احساس اضطراب یا افسردگی می کنند.

نتایج چندین آزمایش نشان داد که ورزش منظم، علائم افسردگی را به همان اندازه داروهای ضد افسردگی کاهش می دهد.

البته علم هنوز توضیح نداده است که چگونه ورزش ، یا هر نوع فعالیت بدنی دیگری، سلامت روانشناختی افراد را تغییر می دهد.

بسیاری از محققان رشته های ورزشی حدس می زنند که کار کردن باعث آزاد شدن پروتئین های مختلف و سایر مواد بیوشیمیایی در بدن ما می شود. این مواد می توانند وارد جریان خون شده ، به مغز سفر کنند و به احتمال زیاد فرآیندهای عصبی از آنجا شروع می شوند که بر روی احساسات ما نیز تأثیر می گذارند.

اما هنوز مشخص نیست که کدام یک از بسیاری از مواد آزاد شده در حین ورزش بیشتر بر روی سلامتی روان موثر است و کدام نوع از ورزش ها باعث بزرگترین واکنش های بیوشیمیایی می شود.

این سؤالات باز باعث شد که «یعقوب مایر»، استادیار کینزیولوژی در دانشگاه ایالتی «آیووا» در آمز ، به بررسی اندوکانابینوئیدها و سطح بالای آن در دونده ها بپردازد.

همانطور که از نام این ماده پیداست ، اندوکانابینوئیدها مواد روانگردان خود تولیدی، مشابه ترکیبات روانگردان در حشیش یا ماری جوانا هستند.

اندوکانابینوئیدها در بسیاری از بافت های بدن ما ایجاد و در مغز و سیستم عصبی به گیرنده های تخصصی متصل می شوند. از دیگر اثرات آن افزایش آرامش و بهبود خلق و خوی افراد است.

مطالعات گذشته نشان می دهد که ورزش اغلب سطح اندوکانابینوئیدها در جریان خون را افزایش می دهد. به بالا رفتن سطح انرژی دونده ها کمک کرده و در نهایت به برخی از افراد بعد از تمرین، احساس آرامش و شناوری می دهد.

در عین حال ، اندوکانابینوئیدها مشکلاتی را برای سلامت روان به وجود می آورند که باعث نگرانی دانشمندان در این زمینه می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025622

وب گردی

وب گردی