ترامپ به سربازان افسرده «کتامین» می‌دهد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی فرمانی عجیب دستور تهیه و خرید مقدار زیادی کتامین که به توهم‌زای مفرح مشهور است را برای کهنه سربازان دچار افسردگی حاد در ارتش صادر کرد.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز به نقل از «هلث» دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، طی دستوری عجیب، مقدار زیادی کتامین برای کهنه سربازان دچار افسردگی حاد در ارتش سفارش داده است. رئیس‌جمهور ایالات متحده به سازمان VA دستور داد که مقدار زیادی از اسپری بینی جنجالی جدید را خریداری کنند. این آژانس می گوید پس از کسب اطلاعات بیشتر، ترکیب این دارو را در نظر خواهد گرفت.

طبق دستور ترامپ، دولت «مقدار زیادی» از داروی اسکتامین که از مشتقات کتامین است را خریداری می کند. اگرچه کتامین به عنوان یک توهم‌زای تفریحی شناخته می شود؛ اما ترامپ ادعا کرده که این مشتق جدید اسپری بینی برای کهنه سربازان مبتلا به افسردگی شدید سودمند خواهد بود.

وی هنگامی که کاخ سفید را برای شرکت در کنفرانس کهنه‌سربازان در کنتاکی ترک می کرد، به خبرنگاران گفت که وی به وزارت امور سربازان دستور داده تا خرید بزرگی انجام دهد. مهم‌ترین تصمیمی که اخیراً توسط پزشکانی که فرمول بیمارستان ها را مدیریت می کنند ، تهیه شده و تجویز می شود.

ترامپ گفت: «اکنون محصولی جدید توسط شرکت جانسون تولید و عرضه شده است که دارای یک اثر فوق‌العاده مثبت - ولو بسیار کوتاه مدت، اما مثبت روی افراد است.

البته شواهد موجود خلاف صحبت ترامپ هستند. مطالعات محدود و مروری که از طرف سازمان غذا و دارو بر روی اسکتامین انجام شده، نتایج متفاوتی را نشان داد و بسیاری از دانشمندان مطمئن نیستند که آیا این دارو واقعاً مؤثر و بی خطر باشد. هفته گذشته، این آژانس گزارشی را منتشر کرد مبنی بر این که داروی مذکور به هیچ عنوان بهتر از دارونماهای دیگر نیست.

علی‌رغم فشارها برای رسیدگی بهتر و درمان افسردگی منجر به خودکشی در نظامی ها، هیئت مشاوره پزشکی VA در ماه ژوئن به مخالفت با قرار دادن استامین در لیست داروهایی که سیستم بیمارستان در فرمول خود رای داده بود با وجود این طبق دستور جدید امکان استفاده حداکثری از استامین در سربازانی که قبلاً به آزمایشات کافی سایر درمان های موجود برای افسردگی، پاسخ اساسی نداده اند‌، فراهم خواهد آمد.

لازم به ذکر است که نرخ خودکشی در بین سربازان و کهنه سربازان ارتش آمریکا سالانه حدود 50 درصد بیشتر از کسانی است که هرگز در ارتش نبوده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025623

وب گردی

وب گردی