رشته حقوق، برند واحدهای دانشگاهی استان لرستان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: رشته حقوق پرطرفدارترین رشته واحدهای دانشگاه آزاد لرستان و برند این دانشگاه محسوب می‌‌‌‌شود.

سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در گفت‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مزیت‌‌های تحصیل در واحدهای دانشگاهی این استان گفت: حدود 120 رشته در مقطع کارشناسی و 30 رشته در دوره کاردانی در واحدهای دانشگاهی استان لرستان ارائه می‌‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان یادآور شد: رشته‌‌های پرطرفدار در واحد دانشگاهی خرم‌‌آباد شامل حقوق، حسابداری و روان‌‌‌شناسی می‌‌‌شود. امسال در هرسه گروه علوم انسانی، فنی و مهندسی و علوم پزشکی جذب دانشجو داریم که در این بخش، تنها رشته دندان‌‌‌پزشکی با 30 نفر پذیرش، در واحد بروجرد ارائه می‌‌‌شود و در دیگر واحدهای سطح استان رشته‌‌های مرتبط با پزشکی مثل پرستاری و مامایی ارائه می‌‌شود.

وی درباره اعطای بورس تحصیلی و دریافت نصف شهریه در رشته‌‌های کم‌‌متقاضی افزود: با توجه به بازار کار و شرایط موجود، برخی از رشته‌‌ها از جمله رشته‌‌های علوم‌‌‌‌‌پایه، جزو رشته‌‌های کم‌‌‌متقاضی محسوب می‌شوند که برای جذب دانشجوی بیشتر، طبق بخشنامه سازمان مرکزی، تخفیف 50 درصدی برای این رشته‌‌‌‌ها داریم. با توجه به اقداماتی که برای جذب دانشجو در رشته‌‌‌‌های کم‌‌‌متقاضی داشتیم، پیش‌‌‌بینی می‌‌‌کنیم امسال حدود 9 هزار نفر در سطح استان، پذیرش داشته باشیم.

بهاروند درباره پرطرفدارترین رشته در واحدهای دانشگاهی سطح استان لرستان یادآور شد: رشته حقوق پرطرفدارترین رشته واحدهای دانشگاه آزاد لرستان و برند این دانشگاه محسوب می‌‌‌‌شود. بیشترین آمار قبولی در امتحان قضاوت و وکالت مربوط به فارغ‌‌‌‌التحصیلان ما است. به جرات می‌‌‌توان گفت، 90 درصد کارکنان دادگستری، وکلا و قضات استان، فارغ‌‌‌التحصیل دانشگاه آزاد لرستان هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان درباره رشته‌‌‌‌‌‌‌های جدیدی که در واحدهای دانشگاهی سطح استان ارائه می‌‌‌‌شود تاکید کرد: امسال 10 رشته به رشته‌‌‌های موجود در واحدهای دانشگاهی استان لرستان اضافه شده که رشته‌‌‌‌‌هایی چون مدیریت کسب و کار، مهندسی پلیمر، مهندسی نفت و صنایع از جمله این رشته‌‌‌هاست.

وی درباره امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی در واحدهای دانشگاهی استان لرستان خاطرنشان کرد: امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی مناسبی در رشته‌‌های علوم‌‌پایه، شیمی و میکروبیولوژی داریم همچنین در بخش فنی و مهندسی هم یک آزمایشگاه همکار استاندار در زمینه سازه و بتن در واحد خرم آباد وجود دارد که آماده همکاری با ارگان‌‌ها و سازمان‌‌های مختلف برای انجام آزمایشات مربوط در این زمینه هستیم. گسترش این روند یک درآمدزایی مناسبی هم برای ما خواهد داشت.

بهاروند درباره ارائه وام‌‌‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد استان لرستان متذکر شد: با توجه به توافقاتی که با بانک مهر و رسالت داشتیم، تسهیلات لازم برای وام دانشجویی را در اختیار دانشجویان متقاضی وام قرار می‌‌‌‌دهیم. بر همین مبنا، حدود بیش از 50 درصد شهریه را می‌‌‌‌‌توانیم به دانشجویان متقاضی، وام ارائه دهیم که همین امر، عاملی برای ترغیب بیشتر داوطلبان جهت تحصیل در دانشگاه آزاد خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025631

وب گردی

وب گردی