تا نیمه دوم سال آتی «نظام ارجاع» در تمام استان‌ها تکمیل می‌شود

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر نظام ارجاع در چند استان به صورت پایلوت اجرایی خواهد شد و امیدواریم تا نیمه دوم سال آینده تمام استان‌های کشور تحت پوشش سیستم ارجاع قرار گیرند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سعید نمکی وزیر بهداشت درباره آخرین وضعیت اجرای نظام ارجاع و پزشکی خانواده در کشور گفت: نظام ارجاع پزشکی خانواده و راهنماهای بالینی از جمله کارهایی بود که تاکنون بر زمین مانده بود و در روزهای ابتدایی شروع کارمان در وزارت بهداشت تصمیم گرفتیم که پرونده الکترونیک سلامت را به عنوان یک ریل مناسب برای آغاز به کار نظام ارجاع و پزشکی خانواده و راهنماهای بالینی راه‌اندازی کنیم.

وی افزود:‌ این کار بر زمین مانده با همت همکاران ما به نتیجه رسید و از پرونده الکترونیک سلامت با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه نظام ارجاع و پزشکی خانواده گام‌های بعدی وزارت بهداشت برای پیشبرد اهداف نظام سلامت خواهد بود، گفت:‌ اجرای نظام ارجاع را از شهر گناباد آغاز کردیم البته باید بدانیم که این سیستم نیازمند الزاماتی فراتر از پرونده الکترونیک سلامت است.

نمکی تصریح کرد: در حال حاضر این طرح در چند استان به صورت پایلوت اجرایی خواهد شد و امیدواریم تا نیمه دوم سال آینده تمام استان‌های کشور تحت پوشش سیستم ارجاع قرار بگیرند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1025632

وب گردی

وب گردی