مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در سوم شهریور

«لزوم آشنایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با منابع تمدنی کشور و خط انحراف یک مطالبه با ورود آقازاده‌ها» از جمله‌ مهم‌ترین عناوین سوم شهریور‌ماه روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین امروز سوم شهریور ماه روزنامه فرهیختگان به شرح زیر است:

فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید با منابع تمدنی ما‌ آشنا باشند

این عنوان روزنامه فرهیختگان، از برگزاری همایش توانمندسازی استادان حوزه علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی حکایت دارد. این همایش با حضور دکتر ولایتی رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی روز گذشته در کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات آغاز به کار کرد. دکتر ولایتی در این مراسم اظهار کرد: «فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید با منابع تمدنی ما‌ آشنا باشند.»

خط انحراف یک مطالبه با ورود آقازاده‌ها

این عنوان روزنامه فرهیختگان، به افزایش ظرفیت پزشکی پرداخته است. نمایندگان می‌گویند این طرح بنا به سه ضرورتی که در کشور به وجود آمده در دستور کار قرار گرفت و ما برای به ثمر رسیدن آن تلاش می‌کنیم. داودی یکی از نمایندگان مجلس و موافق طرح افزایش ظرفیت پزشکی گفته بود: «این طرح با توجه به نیازسنجی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و پایین بودن میزان دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی ارائه شده است که پیر شدن و افزایش تعداد سالمندان و نیاز آنها به پزشک در سال‌های آینده این افزایش را می‌طلبد.» ادامه این گزارش را می‌توانید در فرهیختگان بخوانید.

برای مجلات داخلی ارزش قائل شویم

خبرنگار روزنامه فرهیختگان در این عنوان، با محمدرضا پورعابدی، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف پژوهشی به گفت‌و‌گو نشسته است. وی با تاکید بر اینکه باید برای مجلات داخلی ارزش قائل شویم، بیان کرد: «ما اگر مجله‌‌ای خودمان داریم و به آن اعتقاد داریم باید برای آن هم ارزش قائل شویم. درخصوص استفاده از منابع علمی و مشارکت در این مباحث هم عرض کردم به هر حال 2درصد علم دست ماست و 98درصد آن دست خارجی‌ها. آنها هم دارند این 98درصد را ارائه می‌دهند. حالا آنها از علم ما استفاده می‌کنند و ما هم از علم آنها استفاده نمی‌کنیم، دیگر مشکل خود ماست. به نظر من، به این مقوله باید به اندازه خودش بها داد. به هر حال پژوهش تا پژوهش، جایگاه تا جایگاه، متفاوت هستند و باید از این جهت به آنها توجه کرد.»

مهم‌ترین عناوین امروز سوم شهریور‌ماه روزنامه آفرینش به شرح زیر است:

شهریور؛ اعلام نتیجه نهایی پنج آزمون سازمان سنجش

براساس این خبر روزنامه آفرینش، نتیجه نهایی پنج آزمون سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری 98، کاردانی به کارشناسی ناپیوسته و کاردانی نظام جدید در شهریورماه جاری اعلام می‌شود. از جمله این آزمون‌ها می‌توان آزمون کارشناسی ارشد، کنکور دکتری 98، آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته و آزمون کاردانی نظام جدید اشاره کرد.

پیشنهاد تغییر مصوبه بومی‌گزینی دانشگاه‌ها داده شده است

بر اساس این خبر روزنامه آفرینش، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به کردستان در جمع خبرنگاران اعلام کرد: به رای اصلاح و تعدیل مصوبه بومی‌گزینی پیشنهادهایی شده تا داوطلبان ورود به دانشگاه ها در استان‌ها متضرر نشوند. مصوبه اول مزایایی از لحاظ تسهیل رفت و آمد و نزدیکی به خانواده‌ها داشت؛ اما بعضی معایب را در چند سال اخیر هم شاهد بودیم که اصلاح آن ضروری است از جمله آن می‌توان به کاهش شانس قبولی در دیگر استان‌ها اشاره کرد که گاهی به ضرر دانشجو است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025642

وب گردی

وب گردی