نمکی: انجام آزمایش‌های پزشکی هزینه بر است

سخنگوی فراکسیون مستقلین گفت: مطابق گفته وزیر بهداشت و درمان، بسیاری از آزمایش‌ها در حوزه بهداشت و درمان هزینه بر است و باید این هزینه‌ها را کاهش دهیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، مهرداد لاهوتی درباره جلسه صبح امروز فراکسیون مستقلین اظهار داشت: این جلسه با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درما ن و آموزش پزشکی برگزار شد که نمایندگان موضوعات متعددی را در این جلسه مطرح کردند.

وی افزود: ضرورت ترخیص کالاهای حوزه بهداشت و درمان و توزیع این کالاها در شهرستان ها از جمله مباحث مورد تأکید نمایندگان در این جلسه بود.

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس با بیان اینکه همچنین یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این جلسه آن بود که داروهای مورد نیاز کشور باید در داخل تولید شود، اظهار داشت: همچنین مباحثی پیرامون وضعیت و شرایط اعضای هیئت علمی و دانشجویان خارج از کشور در رشته های زیرمجموعه این وزارتخانه مطرح شد.

لاهوتی تصریح کرد: یکی دیگر از مباحث مطروحه آن بود که در کشورمان آزمایش های بسیار زیادی در حوزه پزشکی انجام می‌شود که هزینه بر است و وزیر بهداشت هم این موضوع را تأیید کرد و گفت برای آزمایش د-۳ در سال ۹۶، ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده در حالی که این آزمایش در بهترین کشورهای دنیا ۱۰ میلیارد تومان هزینه می شود و ما باید هزینه های آزمایش در حوزه های علوم پزشکی را کاهش دهیم.

کد خبر: 1025654

وب گردی

وب گردی