ایران در درمان آریتمی‌های قلب بسیار موفق است/سکته مغزی در کمین بیماران مبتلا به آرتیمی

رئیس انجمن الکتروفیزیولوژی قلب ایران گفت: آریتمی قلب یا اختلالات ضربان قلب در واقع افزایش یا کاهش ضربان قلب است .

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر زهرا امکانجو، عضو هیئت علمی بیمارستان قلب شهید رجایی در بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق به موضوع اختلالات ضربان قلب اشاره کرد و گفت: آخرین درمان‌ها و تحقیقات پزشکی در مورد اختلالات ضربان قلب و همچنین داروهای جدید در این زمینه، اعمال جراحی نوین و تجهیزات فناوری مورد نیاز برای درمان آریتمی‌های قلبی و جامعه پزشکی و همکاران ما با این دستاوردها آشنا خواهند شد.
رئیس انجمن الکتروفیزیولوژی قلب ایران ادامه داد: پیشرفت‌هایی که ایران در زمینه درمان اختلالات ضربان قلب داشته بسیار خوب بوده و مراکز دانشگاهی و خصوصی در این زمینه موفقیت‌های زیادی داشتند به طوری که این موفقیت‌ها با کشورهای پیشرفته برابری می‌کند و همه اقدامات نوین برای درمان آریتمی‌های قلب در کشور ما نیز انجام می‌شود.
امکانجو با اشاره به اینکه اختلالات ضربان قلب شایع‌ترین بیماری های قلبی و عروقی به شمار می‌رود، گفت: آریتمی‌های قلبی به دو نوع ساده و پیچیده یا خطرناک تقسیم می‌شود که در نوع خطرناک اصولاً اختلالات ضربان در افرادی بروز یافته که بیماری‌های زمینه‌ای قلبی همچون نارسایی قلب دارند.
رئیس انجمن الکتروفیزیولوژی قلب ایران گفت: فیبریلاسیون دهلیزی یکی دیگر از آریتمی‌های شایع قلب به شمار می‌رود که سن بالای ۷۵ سال، ابتلا به چاقی و فشار خون بالا یا اختلالات خواب سبب افزایش احتمال بروز این مشکل می‌شود و در واقع فیبریلاسیون دهلیزی می‌تواند خطر سکته مغزی را در فرد به همراه داشته باشد.
ما در سال های اخیر در کشور ، پیشرفت های قابل ملاحظه ای در زمینه درمان آریتمی های قلبی داشتیم .
وی تاکید کرد: برای پیشگیری از سکته مغزی در این بیماران تشخیص و درمان به موقع از طریق داروهای ضد انعقادی تولید داخل امکان پذیر بوده و توجه به این مسئله حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025672

وب گردی

وب گردی