کره زمین بهترین مکان برای زندگی نیست

دانشمندان در تحقیقات روی کهکشان‌های دیگر اعلام کردند که ممکن است سیارات دیگر شرایطی حتی مناسب‌تر از زمین برای زندگی داشته باشند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان اغلب در هنگام جستجوی دنیاهای خارج از منظومه شمسی، سیارات تازه کشف شده را با زمین مقایسه می‌کنند؛ زیرا حدس‌هایی در مورد امکان وجود پتانسیل زندگی در آن‌ها وجود دارد.

در حال حاضر زمین تنها سیاره‌ دارای زندگی است؛ اما اگر وضعیت زندگی کره زمین واقعاً ناپایدار باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر در کهکشان‌های دیگر، سیاراتی که از زندگی پشتیبانی و حتی شرایط بهتری را فراهم می‌کنند وجود داشته باشد باید چه کرد؟

«استفانی اولسون» از دانشگاه شیکاگو اظهار کرد که ممکن است در منطقه موسوم به سکونت‌پذیر سیاراتی را پیدا کنیم که برای زندگی حتی کامل‌تر از زمین باشد.

کار اولسون روی سیارات خارجی با اقیانوس‌های آب مایع شبیه زمین، متمرکز شده است. دانشمندان معتقدند آب برای حیات بسیار م هم است؛ اما برخی از اقیانوس ها ممکن است در پشتیبانی طیف گسترده‌ای از زندگی بهتر از سایرین باشند. تیم اولسون با مطالعه اقیانوس‌های کره زمین و شبیه‌سازی آب‌وهوا و سیستم‌های اقیانوس سیارات، متوجه شدند که اقیانوس‌های کره زمین آنچنان هم کامل نیستند.

اولسون اعلام کرد که هدف آن‌ها شناسایی اقیانوس‌هایی است که بیشترین ظرفیت را برای میزبانی از زندگی فراوان و فعال در سطح جهان دارند. زندگی در اقیانوس‌های کره زمین به بالا آمدن آب بستگی دارد که مواد مغذی از اعماق تاریک اقیانوس به قسمت‌های بالای اقیانوس که زندگی فوتوسنتزیک در آن است برمی‌گرداند. بالا آمدن بیشتر آب به معنای وجود بیشتر مواد مغذی و فعالیت بیولوژیکی بیشتر است.

ترکیبی از چگالی بالاتر اتمسفر، سرعت چرخش کندتر و حضور قاره‌ها همگی به نرخ بیشتر این چرخه کمک می‌کند. اولسون اظهار کرد که این امر حاکی از آن است که شاید زمین مکانی مناسب برای زندگی نباشد.

با همه این موارد زمین نیاز به مراقبت و توجه دارد و تغییرات آب و هوایی اثرات مخربی را روی آن گذاشته است که باید هرچه زودتر برای نجات آن اقدامات بیشتری را انجام داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025679

وب گردی

وب گردی