تربیت اقتصادی حلقه مفقوده معیشت خانواده‌ها/ درک صحیح مردم مهم‌ترین عامل پیشرفت اقتصادی کشور

مسئول گروه تعلیم و تربیت اقتصادی مرکز رشد بانوان صُراح گفت: بیشتر معضلات اقتصادی در ایران غیر از شاخص مدیریت ناصحیح مسئولان، نبود آموزش اقتصادی و در نتیجه فهم نادرست مردم از مباحث اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرکز رشد بانوان صُراح با اهداف بسترسازی برای فعالیت بانوان نخبه کشور، شبکه‌سازی بانوان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های تهران، ارائه الگوی عملی فعالیت اجتماعی، ارائه خدمات آموزشی-پژوهشی به افراد و گروه‌های مستعد و تربیت مشاور متخصص در حوزه‌های علوم انسانی تأسیس شده است.

زهره علی‌مردانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اهداف تعلیم و تربیت اقتصادی گفت: هدف از تربیت اقتصادی رشد و پرورش نسل آینده است که فارغ از تصمیم‌گیری‌های درست یا نادرست مسئولان اقتصادی کشور، بتوانند بر توان خود تکیه کرده و برای سامان معیشت شخصی منتظر مسئولان کشوری نباشند.

وی با بیان اینکه برخلاف کشورهای دیگر اندک گروه‌هایی که در کشور و در این زمینه فعالیت می‌کنند بسیار غیرمتشکل بوده و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: کشورهای مختلف دنیا از جمله آمریکا، ژاپن، آلمان، کره جنوبی و غیره سال‌ها در بحث تعلیم و تربیت اقتصادی خانواده‌ها فعالیت می‌کنند؛ اما ایران در این حوزه جایگاه بسیار پایینی دارد.

مسئول گروه تعلیم و تربیت اقتصادی مرکز رشد بانوان صُراح، تربیت اقتصادی در ایران را حلقه مفقوده معیشت افراد دانست و گفت: بیشتر مشکلات و معضلات اقتصادی در ایران به غیر از شاخص مدیریت ناصحیح مسئولان، عدم آموزش اقتصادی و در نتیجه فهم نادرست مردم از مباحث اقتصادی است.

وی ادامه داد: در مرکز رشد بانوان صراح با کمک ادوار و دانشجویان مستعد و علاقه‌مند در حوزه تعلیم اقتصادی فعالیت‌های پژوهشی که تاکنون انجام شده است را مورد رصد قرار داده‌ایم و همچنین تجربه‌نگاری از فعالان این حوزه که بسیار اندک نیز هستند، انجام شده‌ است. میزان فعالیت در این حوزه در تهران بسیار اندک و در شهرستان‌ها تقریبا وجود ندارد.

علی‌مردانی افزود: تعلیم و تربیت اقتصادی شامل سه گروه مخاطب از جمله والدین، کودکان، دانش‌آموزان و افرادی که در این حوزه در حال فعالیت هستند، می‌شود. مادران به دلیل جایگاه و نقش ویژه در تربیت فرزندان در گروه والدین بیشتر مورد توجه هستند.

مسئول گروه تعلیم و تربیت اقتصادی مرکز رشد بانوان صُراح درباره خروجی تحقیقات در مرکز رشد بانوان صراح گفت: حاصل تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده توسط تیم تعلیم و تربیت در قالب کتاب یا مقاله در اختیار افراد از معلم مدرسه، والدین، تولیدکنندگان انیمیشن، مسئولان اقتصادی کشور قرار می‌گیرد تا بدانند نقاط آسیب‌زا در این حوزه چیست.

وی اضافه کرد: گروه تربیت اقتصادی مرکز رشد صراح اهدافی همچون شبکه‌سازی فعالان عرصه تربیت اقتصادی، گفتمان‌سازی تربیت اقتصادی و آشنایی والدین و دانش‌آموزان با این مبحث را در نظر دارد. به همین دلیل و با رویکردهای یاد شده نمایشگاه رویداد تربیت اقتصادی به همراهی بنیاد حیات و مجموعه توانا با سه مخاطب دانش‌آموزان، والدین و فعالان عرصه تربیت اقتصادی در آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

علی‌مردانی در پایان خاطرنشان کرد: گروه تعلیم و تربیت مرکز رشد صراح از فروردین 98 آغاز به کار کرده است و هنوز در ابتدای راه قرار دارد اما قصد دارد با جذب افراد متخصص در این حوزه در آینده فعالیت‌های اثرگذارتری داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025682

وب گردی

وب گردی