ظرفیت بالای واحد بندرگز برای راه اندازی رشته‌های پرطرفدار و بومی

رئیس دانشگاه آزاد واحد بندرگز گفت: این واحد دانشگاهی با توجه به ظرفیت خوبی که دارد باید با برنامه‌ریزی رشته‌های پرطرفدار را افزایش دهد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد بندرگز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز سوم شهریور سال ۱۳۸۳ راه‌اندازی شد. این دانشگاه در سال‌های اولیه با دو رشته کامپیوتر و حسابداری در مقطع کاردانی اقدام به جذب ۲۱۷ دانشجو کرد.

اکنون این واحد دانشگاهی بعد از ۱۵ سال تلاش علمی با ۱۱ رشته کارشناسی ارشد، ۳۵ رشته در مقطع کارشناسی و ۲۳ رشته در مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و با هزار و ۶۰۰ دانشجو در حال فعالیت است.

سایت جامع دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز سال ۸۹ در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار در کیلومتر یک جاده بین‌المللی بندرگز به تهران و ضلع جنوبی این جاده با حضور رئیس وقت دانشگاه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مجید محمدنژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز به مناسبت فرارسیدن سوم شهریور سالروز راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های خوب این واحد دانشگاهی حضور کارکنان هیئت علمی و غیر هیئت علمی جوان و باتجربه است که می‌تواند زمینه توسعه هرچه بیشتر این واحد را ایجاد کند.

وی تصریح کرد: مسئولیت‌پذیری و خدمت صادقانه کارکنان و اعضای هیئت علمی و استفاده از همه ظرفیت فکری و عملی یکی از دلایل موفقیت واحد بندرگز در منطقه است که توانسته رسالت اصلی خود را برای مردم منطقه ایفا کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش درآمدها و افزایش هزینه‌ها، واحدهای دانشگاهی باید صرفه‌جویی را سرلوحه کار خود قرار دهند و علاوه بر فعالیت جاری به سمت فعالیت‌های درآمدزا در بخش‌های پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی گرایش پیدا کنند.

محمدنژاد با بیان نقاط قوت و ضعف واحدهای دانشگاهی گفت: با برنامه‌ریزی مناسب و هدفمند می‌توانیم نقاط قوت خود را بیشتر و نقاط ضعفمان را نیز تبدیل به فرصت کنیم و این میسر نمی‌شود مگر با همدلی و همزبانی کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه که سرمایه اصلی واحدهای دانشگاهی هستند.

وی از تصویب رشته‌های کارشناسی پیوسته مدیریت دولتی، مدیریت مالی، مدیریت بازرگانی، علوم قرآن و حدیث و فقه و مبانی حقوق برای این دانشگاه خبر داد و درباره کمبود رشته‌های تحصیلات تکمیلی و رشته‌های پرجاذبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز بیان کرد: این واحد دانشگاهی با توجه به ظرفیت خوب از جمله قرارگرفتن در مسیر جاده بین‌المللی، جنگل و دریا، نیاز به برنامه‌ریزی دارد تا هم در سطح کارشناسی و هم در تحصیلات تکمیلی رشته‌های پرطرفدار را در این واحد دانشگاهی افزایش دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز با بیان پیشگامی دانشگاه آزاد اسلامی در مقصد تحصیلی مسئولان و مدیران اجرایی کشور افزود: دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب و مقصد نخست اکثر مسئولان و مدیران اجرایی برای ادامه تحصیل در سطوح تحصیلات تکمیلی است و بسیاری از کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی منطقه فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی و به‌ویژه این واحد دانشگاهی هستند و این خود نشان‌دهنده موفقیت دانشگاه در پرورش نیروهای متخصص و متعهد بوده و زمینه گرایش جوانان به ادامه تحصیل در این دانشگاه را هموار کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025696

وب گردی

وب گردی