مدیرکل جدید دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی منصوب شد

در حکمی از سوی دکتر وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور سعید بابایی به عنوان مدیرکل جدید «دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور» منصوب شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در حکم وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور آمده است: «با عنایت به تعهد، تخصص و سوابق ارزنده جنابعالی و براساس پیشنهاد معاون محترم امور اجتماعی سازمان، به موجب این ابلاغ به عنوان «مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور» منصوب می‌ شوید.

با عنایت به نقش و اهمیت دوران کودکی در شکل گیری الگوی تفکر، پاسخ دهی محیطی و شخصیت اجتماعی کودکان، توجه به نیازهای آنها، سیاستگذاری مطلوب و اجرای برنامه های ارتقایی در این دوران طلایی فرصتی ایجاد خواهد کرد تا رشد و تکامل کودکان و نوجوانان، این حیاتی‌ترین عناصر تاثیرگذار جامعه، یکپارچه و هماهنگ صورت پذیرد و از این طریق امکان ارتقاء شاخص‌های مادی و سلامت اجتماعی و توسعه پایدار کشور فراهم آید.

با چنین نگرشی انتظار دارم با استفاده از رویکردهای علمی، خرد جمعی، نظرات اندیشمندان و نخبگان درون و برون سازمانی در راستای کمک به رشد صحیح و توانمندسازی و ارتقاء همه جانبه کیفیت زندگی فرزندان و کودکان این سرزمین تمامی توان خویش را در جهت نیل به اهداف ذیل بکارگیرید.

۱- توجه و تاکید بر مباحث تربیتی و دینی با الگوی اسلامی ـ ایرانی در شیوه‌های فرزند پروری و اداره مهدهای کودک.
۲- بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود در محیط های درون و برون سازمانی و تقویت طرح های مشارکت فعال مردم در حمایت از فرزندان جهت رشد و کارآمدی هر چه بیشتر فعالیت ها و تسهیل روند ارائه خدمات سازمان به فرزندان، کودکان و نونهالان کشور.
۳- برنامه‌ریزی صحیح و منسجم در جهت گسترش و توسعه آموزش مهارت های زندگی و افزایش آگاهی کودکان و نوجوانان و آماده سازی آنها جهت تعامل اجتماعی کارآمد و مطلوب.
۴- بهره‌گیری از جدیدترین روش های علمی، کاربردی و مبتنی بر شواهد جهت اتخاذ راهکارهای نوین و سود بخش بمنظور سیاستگذاری و نظارت بر امور فرزند خواندگی و صیانت از کرامت، حقوق و منافع فرزندان.
۵- اهتمام در ارائه حمایت های موثر در زمینه های رفاه، معیشت، تحصیل، اشتغال، ازدواج و ... فرزندان سازمان به منظور ارتقاء کمی و کیفی سطح زندگی ایشان و فراهم نمودن زمینه های زندگی مستقل فرزندان.
۶- تقویت اهرم های نظارت و پایش در جهت ارتقاء استانداردهای خدمات در بخش های غیردولتی و مراکز تابعه.

توفیق روزافزون جنابعالی را در انجام وظایف محوله از درگاه خداوند منان مسئلت می‌کنم»

از سوابق قبلی وی معاون پیش دبستانی و دانش آموزی جمعیت سازمان جوانان هلال احمر در 6 سال اخیر، دبیرکل کانون های دانش آموزی هلال احمر، عضو کمیته تدوین برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر، رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی و 23 سال سابقه معلمی است.

فعالیت کانون غنچه های هلال در مهدها و پیش دبستانی های منتخب سراسر کشور، برگزاری طرح ملی دادرس و المپیاد آماده ویژه آموزش مهارتهای خودامدادی و دیگر امدادی به 2 میلیون دانش آموز و همچنین برگزاری طرح المپیاد جوانه ویژه افزایش مهارتهای خودامدادی کودکان از طرح هایی است که وی در سالهای گذشته راهبری کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025702

وب گردی

وب گردی