۸ هزار پزشک در مراکز تامین اجتماعی در حال خدمت هستند

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: ۸ هزار پزشک از رشته های مختلف در مراکز تامین اجتماعی در حال خدمت هستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی درخشان در مراسم گرامیداشت روز پزشک، ضمن تبریک سالروز بزرگداشت حکیم ابن سینا و ذکریای رازی به عنوان روز پزشک و داروساز، گفت: رفتار و عملکرد و منش پزشکان با این دو حکیم فرزانه محک زده می‌شود.

وی با اشاره به خلاصه‌ای از اقدامات انجام شده در حوزه درمان تامین اجتماعی، گفت: ۳۸۲ مرکز درمانی با بیش از ۱۰ هزار تخت به بیمه شدگان خدمات درمانی ارائه می کند.

وی افزود: طی سال گذشته ۱۴۳ میلیون مراجعه سرپایی داشته ایم و حدود ۹۷۸ هزار بستری در مراکز ملکی تامین اجتماعی انجام شده است.

درخشان ادامه داد: حدود ۸۰۰۰ پزشک از رشته های مختلف در بیمارستانها و مراکز تامین اجتماعی مشغول خدمت هستند.

وی گفت: استقرار سیستم نسخه الکترونیک در بخش درمان مستقیم تکمیل شده است و به دنبال اتصال این سیستم در همه مراکز تامین اجتماعی هستیم تا امکان کنترل های لازم در همه ابعاد فراهم شود.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: در ۶ ماهه اول سال ۹۷، در ۷ گروه دارویی رقمی بالغ بر ۲۱۵ میلیارد ریال صرفه جویی انجام شده است. همچنین برای منطقی شدن مصرف آنتی بیوتیک های گرانقیمت برنامه ریزی خاصی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی اورژانس بیمارستانها در حال پیگیری است و عملکردهای پزشکان با توجه به معیارهای علمی انجام می‌شود، گفت: ابلاغ گایدلاینها و راهنماهای بالینی برای ۸۵ مورد انجام شده و امکان لینک آن به HIS کنترل های مختلف علمی قابل انجام است و صرفه جویی مالی خوبی خواهد داشت.

درخشان با اشاره به اینکه تولید کارنامه الکترونیک پزشکان از برنامه‌های درحال انجام است، گفت: خرید راهبردی اقلام پر مصرف پزشکی انجام شده است و صرفا در مصرف سرنگ، ۲۰ میلیارد ریال صرفه جویی در سال ۹۷ انجام شده لست.

وی اضافه کرد: با تعویض دستگاه های رادیولوژی از آنالوگ به دیجیتال نیز ۸۰ میلیارد ریال صرفه جویی از محل حذف خرید فیلم رادیولوژی داشته ایم.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: حضور و مشارکت پزشکان در تغییر رفتار با بیماران از مهمترین اولویتهای سازمان در سال ۹۸ است.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته طرح خوشرویی را در خراسان رضوی برگزار کردیم، گفت: این طرح مبتنی بر مشارکت همکاران است و پزشکانی که این طرح‌ رو اجرا می‌کنند، قابل تقدیر هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025703

وب گردی

وب گردی