فروش ۶میلیون دلار تجهیزات پزشکی  دارویی به پاکستان و عمان

معاون اسبق اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه از فروش ۶میلیون دلار تجهیزات پزشکی و دارویی به پاکستان و عمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مهدی صفری، معاون اسبق اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه در نشست خبری چهارمین نشست بین‌المللی ایسا (EISA)، در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اینکه ایسا چه دستاوردهایی برای کشور داشته، اظهار کرد: نشست‌های قبلی ایسا برای کشور دستاورد خوبی داشته به طوری طی ۶ ماه گذشته حدود ۶میلیون دلار محصول در عرصه تجهیزات پزشکی و دارو به کشورهای پاکستان و عمان صادر شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که این رقم افزایش یابد چرا که مراحل ثبت سفارش انجام شده است. امیدواریم شاهد توسعه محصولات فرهنگی و اقتصادی در بین کشورهای جهان اسلامی باشیم.

صفری ادامه داد: ایسا پلتفرمی است که در راستای معرفی پتانسیل و شناسایی محصولات به کشورهای جهان اسلامی است که بتوانیم از ظرفیت‌های همدیگر بهره‌مند شویم، بنابراین نشست ایسا به منظور آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام است.

وی تصریح کرد: در همین راستا بستر آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام (EISA)، توسط بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) و با هدف توسعه بازار و محصولات مبتنی بر دانش و جذب منابع و صنایع در فرآیند تجاری سازی چنین دستاوردهایی از جامعه علمی جهان اسلام به منظور انتفاع جامعه بشری توسعه یافته است.

صفری ادامه داد: هم‌افزایی در بین کشورهای اسلامی مراحل پنت، اختراع، محصول نهایی و بازاریابی را تسهیل می‌کند همچنین شرایط را برای جذب سرمایه‌گذار فراهم می‌سازد.

معاون اسبق اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه تأکید کرد: تا به امروز ۴۰ تفاهمنامه در حوزه‌های مختلف بین شرکت‌ها و دانشمندان جهان اسلام منعقد شده است که از این تعداد برای ۱۵ تفاهمنامه سرمایه‌گذاری شکل گرفته است.

وی ادامه داد: نشست ایسا بیشتر برای معرفی محصول در جهت توسعه محصول و بازاریابی شکل گرفته است. این نشست در ۱۸ و ۱۹ آبان‌ماه سال‌ جاری برگزار خواهد شد.

صفری با بیان این‌که تا به امروز ۸ کشور اعلام آمادگی کردند، افزود: در چهارمین نشست ایسا دانشمندان و شرکت‌هایی از کشورهای عمان، پاکستان، قزاقستان، مالزی، سوئد، آلمان و نروژ حضور خواهند داشت.

در ادامه این جلسه سیدعلی عمرانی دبیر اجرایی کارگروه جایزه مصطفی(ص) گفت: بنیاد ملی جایزه مصطفی در چهار محور اعتبار بخشی، شبکه‌سازی، ظرفیت‌سازی و گفتمان فعالیت می‌کند و در تلاش است افراد و بخش‌های مختلف که در توسه فناوری و تجاری‌سازی تاثیرگذار را برای جذب سرمایه‌گذار معرفی کند.

عمرانی ادامه داد: پیش بینی می‌شود شرکت‌ها با مذاکراتی که انجام می‌دهند طی یک‌سال آینده بتوانند شاهد توسعه در بخش‌های مختلف باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025708

وب گردی

وب گردی