مهم‌‌‌‌‌ترین وظیفه هیئت‌‌‌‌‌های اندیشه‌‌‌‌‌ورز ارائه مشاوره به استادان علوم‌‌‌‌‌‌‌انسانی است

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هیئت‌‌های اندیشه‌‌ورز در دانشگاه آزاد یک شبکه مشاوره‌‌ای برای معاونت علوم‌‌‌‌‌‌‌انسانی و هنر هستند که زیر نظر مرکز مطالعات علوم‌‌‌‌‌‌‌انسانی دانشگاه آزاد فعالیت داشته و مهم‌‌ترین وظیفه آنها ارائه مشورت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن خیری رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ثمرات برگزاری همایش توانمندسازی استادان حوزه علوم انسانی در دانشگاه آزاد گفت: دوره توانمندسازی استادان حوزه علوم انسانی دانشگاه آزاد ویژه اعضای هیئت‌‌های اندیشه ورز استان‌‌هاست که در این هیئت، بهترین‌‌های کادر علمی استان‌ها در حوزه علوم انسانی و هنر به تشخیص روسای استان‌‌ها انتخاب شدند. هیئت‌‌های اندیشه‌‌ورز یک شبکه مشاوره‌‌ای برای معاونت علوم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انسانی و هنر هستند که زیر نظر مرکز مطالعات علوم‌‌‌‌‌‌‌انسانی دانشگاه آزاد فعالیت داشته و مهم‌‌ترین وظیفه آنها ارائه مشورت است.

وی درباره دستاوردهای برگزاری این همایش‌‌‌‌‌ها در توجه به توسعه علوم‌‌انسانی افزود: بدون تردید، برگزاری این همایش‌‌ها جنبه علمی داشته و موجب هم‌‌افزایی شده که به جهت تبادل نظر و آشنایی با ایده‌‌ها و سیاست‌‌هایی که معاونت علوم انسانی و هنر پیگیری می‌‌کند همچنین کارهایی که قرار است در اولویت باشد اثرات انکارناپذیری در توسعه توجه به علوم انسانی دارد.

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه درباره کارگروه‌‌هایی که طی دوران برگزاری همایش توانمندسازی استادان حوزه علوم انسانی در دانشگاه آزاد برپا می‌‌‌شود خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین هدف از برپایی کارگروه‌‌‌‌ها و پنل‌‌‌‌‌‌‌هایی که بعدازظهرها در طی برگزاری این همایش با حضور استادان هیئت‌‌‌های اندیشه‌‌‌‌‌‌ورز فعالیت دارند، پرداختن به موضوعات مختلف معاونت علوم‌‌انسانی و هنر در اداره کل آموزش و پژوهش بوده تا مرکز مطالعات و معاونت علوم‌‌انسانی سیاست‌‌ها و اهداف خود را بازگو کرده و اولویت‌‌های خود را مشخص کند. به این ترتیب، به طور مشخص، وظایف و اهداف هیئت‌‌های اندیشه‌‌ورز تعیین شود.

خیری یادآور شد: از جمله کارهای دیگری که در این پنل‌‌ها انجام می‌‌شود، بررسی بخشنامه‌‌‌‌‌ها و آیین‌‌نامه‌‌‌‌‌‌هایی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ است که نظر استادان را درباره اصلاحات و بازنگری مرتبط با حوزه علوم‌‌انسانی در این بخش‌‌ها دریافت می‌کنیم. در واقع، کارکرد اصلی این پنل‌‌ها، آشنایی با سیاست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و اقدامات صورت گرفته در این زمینه و استفاده از نظرات اعضای هیئت اندیشه‌ورز در قالب موضوعاتی که معاونت علوم انسانی می‌‌‌‌خواهد در حوزه نشریات، کتب و کرسی‌‌‌‌های نظریه‌‌‌‌پردازی پیگیری کند.

وی درباره گروه‌‌‌‌‌های حاضر در پنل‌‌‌‌های آموزشی طی برگزاری همایش توانمند‌‌سازی استادان حوزه علوم انسانی متذکر شد: پنل‌‌‌‌‌‌های آموزشی در هشت گروه دسته‌‌‌‌بندی شده که سه موضوع این پنل‌‌‌‌‌ها، مربوط به حوزه اداره کل پژوهش بوده و سه موضوع دیگر مرتبط با مرکز مطالعات علوم انسانی و 2 پنل دیگر مربوط به اداره کل آموزش است که استادان حاضر در همایش توانمندسازی استادان حوزه علوم انسانی در همه این پنل‌‌‌‌ها شرکت می‌‌‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025711

وب گردی

وب گردی