افزایش ظرفیت دانشگاه الزهرا(س) برای اعزام به سفر  پیاده‌روی اربعین

 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) گفت: امسال دانشگاه الزهرا(س) برای اعزام دانشجویان به مراسم پیاده‌روی اربعین 80 نفر ظرفیت دارد که نسبت به سال گذشته این ظرفیت افزایش یافته است.

عالمه قلی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مراسم پیاده‌روی اربعین دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) گفت: بسیج امسال نیز مانند سال گذشته با هیئت انصار القائم(عج) سازمان بسیج دانشجویی برای اعزام دانشجویان همکاری داشته است؛ بازه زمانی ثبت‌نام دانشجویان برای شرکت در مراسم اربعین از دهم شهریورماه آغاز شده و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) بیان کرد: مسیر 80 کیلومتری نجف اشرف به کربلای معلی، مسیر اصلی پیاده‌روی زائران ایرانی است که معمولا ظرف 3 روز و 2 شب این مسیر را می‌گذرانند. دانشجویان و سایر زائران در طول مسیر پیاده‌روی برای اسکان و تغذیه، میهمان موکب‌های عراقی و ایرانی مستقر در این مسیر هستند.

وی درباره فعالیت‌های فرهنگی گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) اقدام به تهیه یکسری دستبند، سربند و هدیه فرهنگی برای کودکان و زائران کرده‌ است. سال گذشته از توزیع هدیه‌های فرهنگی نام برده شده در مراسم، بازخوردهای بسیار مثبت و خوبی دریافت شد. بخشی از این هدایا نذورات مردم و بخشی از هزینه آن را نیز دانشجویان به صورت داوطلبانه برعهده گرفته‌اند.

به گفته قلی‌زاده؛ دانشگاه الزهرا(س) در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا به صورت مستقل موکب ندارد؛ زیرا این دانشگاه تک جنسیتی است و ظرفیت کارهای اجرایی کمتری دارد.

این فعال دانشجویی درباره تعداد دانشجویانی که به مراسم پیاده‌روی اعزام می‌شوند، گفت: بسیج دانشگاه الزهرا(س) یک درگاه برای معرفی دانشجویان به سازمان بسیج دانشجویی است و تمام مراحل ثبت نام، اعزام و تصمیم‌گیری‌ها با هیئت انصار القائم(عج) است.

وی ادامه داد: بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) امسال ظرفیت اعزام 80 دانشجو به مراسم پیاده‌روی اربعین را دارد که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

قلی‌زاده با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان با خانواده یا مستقل از دانشگاه سفر می‌کنند، گفت: دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) خانم هستند برای همین بخش عمده آنها با خانواده سفر می‌کنند، در نتیجه تعداد نفرات اعزامی این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌های دوجنسیتی کمتر است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) دانشجویان را در اولویت نخست اعزام به مراسم پیاده‌روی دانست و گفت: در نظر داریم علاوه بر ظرفیت موجود برای اعزام دانشجویان، ظرفیتی برای اعزام خانواده‌ها و همراهان دانشجویان فراهم کنیم که در حال برنامه‌ریزی هستیم. همچنین اگر ثبت نام دانشجویان به پایان رسید و کمتر از تعداد در نظر گرفته بود، از همراهان دانشجویان نیز ثبت‌نام به عمل ‌می‌آید.

وی از حضور دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) به عنوان خادم در مراسم پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: تعدادی از دانشجویان داوطلب برای خادمی در فعالیت‌های فرهنگی و تهیه هدیه‌های فرهنگی و کارهای ستادی خدمت می‌کنند، همچنین برخی از دانشجویان با استقرار در موکب‌های سازمان بسیج دانشجویی به زائران خدمت خواهند کرد.

قلی‌زاده با بیان اینکه اعزام دانشجویان به کربلا از طریق سفر زمینی خواهد بود، گفت: برای کاهش هزینه‌های دانشجویان، سفر به صورت زمینی انتخاب شد؛ اما سازمان بسیج دانشجویی با قسط بندی و اعطای وام به دانشجویان کمک خواهد کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) گفت: امسال برای افرادی که شرایط حضور در مراسم پیاده‌روی را ندارند، صندوقی تهیه کرده‌ایم تا بخشی از هزینه سفر به کربلا برخی از دانشجویان کم بضاعت تأمین شود.

وی درباره اینکه مخالف حضور دانشجویان دانشگاه الزهرا با نمادهای خاص در پیاده‌روی اربعین است، گفت: سال گذشته دانشجویان خانم سربندهای مشخصی داشتند تا صرفا هویت دانشجوی ایرانی داشته باشند؛ اما موافق جداسازی افراد در این مراسم نیستیم زیرا زیبایی ابر پدیده پیاده‌روی اربعین به جمعی و یکرنگ بودن افراد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025712

وب گردی

وب گردی