رئیس دانشگاه تهران از اردوی جهادی دانشجویان در خراسان شمالی بازدید کرد

رئیس دانشگاه تهران با حضور در روستا‌های بخش شیرین‌سو در خراسان شمالی، از اردوی جهادی دانشجویان جهادگر این دانشگاه بازدید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه تهران، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و احمد محقر رئیس دانشگاه بجنورد با حضور در بخش شیرین‌سو در خراسان شمالی، از نزدیک در جریان فعالیت‌های جهادی تعدادی از دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران قرار گرفتند. نیلی احمدآبادی در روستای خرطوت، در جمع دانشجویان این اردوی جهادی حاضر شد و با دانشجویان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دانشگاه تهران، در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع دانشجویان و تبریک عید سعید غدیر خم، اردوی جهادی را حرکتی ارزنده دانست و گفت: کاری که شما انجام می‌دهید در حقیقت بخشی از وظایف دانشگاه در حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی است و ما خوشحالیم که دانشجویان به‌رغم سختی‌های این کار، پرچم دانشگاه را در مسیر سازندگی کشور و به‌ویژه کمک به مناطق محروم و مردم رنج کشیده این مناطق به اهتزاز در می‌آورند.

وی با تأکید بر گسترش اردوهای جهادی افزود: باید سازوکارهایی به‌وجود آوریم که اینگونه حرکت‌های خودجوش جزئی از برنامه رسمی دانشگاه شود، زیرا تنها زمانی این حرکت‌ها می‌تواند در دانشگاه نهادینه شده و گسترش یابند که جزئی از برنامه اصلی دانشگاه قرار گیرند.


نیلی احمدآبادی، با اشاره به ضرورت توسعه کمّی اردوهای جهادی تصریح کرد: باید تلاش کنیم بخش قابل توجهی از دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه جذب این حرکت شوند. در حقیقت درگیر کردن تمامی طیف‌های دانشگاهی با هدف خدمت به مناطق محروم و رفع کاستی‌های جامعه، باید جزو اهداف دانشگاه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه تهران، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان ظرفیت‌های علمی دانشگاه برای حل مشکلات جامعه خاطرنشان کرد: تجربه ما در حوادثی چون زلزله کرمانشاه و سیلاب در برخی از استان‌های کشور نشان داده است که هرگاه دانشگاه به این موضوعات ورود داشته و از توان علمی خود برای حل مشکلات بهره برده، جامعه از آن استقبال کرده و نتایج خوبی نیز کسب شده است.


وی افزود: به همین دلیل باید از ظرفیت‌های علمی دانشگاه برای تقویت فعالیت‌های جهادی استفاده کرد و به‌‌ویژه پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری دانشگاه را به سمتی جهت داد که بتوانند موضوعات مربوط به مشکلات مناطق محروم و نیازمند کشور را تحت پوشش خود قرار دهند.

در ادامه تعدادی از دانشجویان حاضر در جلسه نقطه‌نظرات و پیشنهادات خود را با رئیس دانشگاه تهران در میان گذاشتند. هم‌چنین پس از این جلسه نیلی احمدآبادی، مجید سرسنگی و احمد محقر ضمن حضور در تعدادی از روستاهای منطقه از نزدیک با فعالیت‌های دانشجویان دانشگاه تهران در زمینه‌های مختلف عمرانی، پزشکی، دامپزشکی، آموزشی، اجتماعی؛ فرهنگی و غیره آشنا شدند.
گفتنی است حدود ۱۷۰ دانشجوی پسر و دختر دانشگاه تهران در بازه زمانی به مدت دو هفته در این منطقه شیرین‌سو شمالی استان خراسان شمالیحضور داشته و خدماتی را به مردم روستاهای محروم این بخش ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025717

وب گردی

وب گردی