تهرانی ها طرح هایی را که برای اداره شهر مفید می دانندبرای شورا ارسال کنند

رئیس کیمسیون نظارت و حقوقی شورای شهرگفت: درقالب سامانه طرح و لوایح، از شهروندان خواسته شده است طرح هایی را که برای اداره شهر مفید می دانند، به شورای شهر ارسال کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیدابراهیم امینی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران درباره گزارش عملکرد این کمیسیون گفت: یکی از نکات مهم مورد توجه این کمیسیون در پیگیری مباحث حقوقی و نظارتی شورا حفظ حرمت اشخاص، پرهیز از غوغاسالاری و حاشیه سازی است. رعایت این اصل مهم مورد توجه ما قرار گرفته است و در پیگیری ها درباره تخلفات به صورت محرمانه و به دور از حاشیه عمل کرده ایم و در صورتی که نسبت به تخلفات به تصمیمی برسیم، به صورت قانونی عمل می کنیم.

وی ادامه داد: ایجاد سامانه طرح و لوایح یکی از اقدامات ما در دو سال گذشته است. از مشکلاتی که در ادوار گذشته در شورای شهر وجود دارد، نبود اطلاعات جامع نسبت به طرح و لوایح گذشته است. با تلاش صورت گرفته در این کمیسیون تمامی مصوبات در قالب طرح و لوایح در این سامانه بارگذاری شده است. بدین ترتیب تمامی شهروندان، اعضای کمیسیون به راحتی می توانند درباره مصوبات شورا اطلاعات کسب کنند.

امینی افزود: راه اندازی سامانه طرح و لوایح که مقدمات آن در دوره چهارم شورای شهر آغاز شده بود، در این دوره به پایان رسید و شهروندان ضمن مشاهده این مصوبات، می توانند نظرات خود را نسبت به مصوبات شورای شهر اعلام کنند. این امکان فراهم شده است که این نظرات به کمیسیون های تخصصی شورا ارسال شود. همچنین شهروندان می توانند طرح هایی را که به نظرشان برای اداره شهر مفید است از طریق این سامانه به شورای شهر ارسال کنند.

وی در ادامه به ایجاد کمیته حقوق شهروندی در شورای شهر تهران اشاره کرد و گفت: در قالب این کمیته نشست های حقوق شهروندی در این مدت برگزار شده است. همچنین تلاش شده است از طریق کمیسیون با نهادهای نظارتی و قضایی به منظور حل پرونده های حوزه مدیریت شهری ارتباط مؤثر برقرار شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: در راستای نهادینه شدن شورا و جایگاه حقوقی آن، مطالعات حقوقی توسط کمیسیون حقوق بشراسلامی در حال انجام است که خروجی آن می تواند برای شهر تهران و مهمتر از آن، جایگاه شوراها مؤثر باشد.

وی در پایان گفت: در تصمیمات کمیته حقوقی شورای شهر تهران از کارشناسان زبده استفاده می شود که نظرات آنها نسبت به طرح و لوایح مورد توجه قرار می گیرد. تلاش شده است مسائل به صورت قانونی و حقوقی در این کمیسیون بررسی و تصمیم گیری شود.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1025730

وب گردی

وب گردی