رییس بنیاد شهید دستور پیگیری علت درگذشت فرزند شهید را صادر کرد

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران دستور پیگیری علت درگذشت یک فرزند شهید در استان قم را صادر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، در بخشی از دستور حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی خطاب به حسن مصلحی مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات بنیاد شهید آمده است: با تأسف از درگذشت یکی از فرزندان شهید عزیز ضروری است در اسرع وقت نسبت به بررسی کامل ماوقع و همچنین روند درمانی وی اقدام کرده و نتیجه بررسی کامل موضوع به اینجانب گزارش شود.
بدیهی است بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان نهاد خادم جامعه ایثارگری وظیفه خود می‌داند ضمن بررسی دلایل و پیگیری برخورد با مقصرین احتمالی، موضوع را ریشه‌یابی کرده و به کمک دستگاه‌های مسئول از تکرار این رویداد جلوگیری کند.

در همین حال معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در توضیحی درباره خودسوزی یکی از فرزندان شهید در استان قم گفت: این فرد که روز گذشته (شنبه) اقدام به خودسوزی کرده بود، امروز صبح به دلیل شدت سوختگی جان باخت.

علی محمد عینی در گفتگو با ایرنا ضمن ابراز تاسف از مرگ این فرزند شهید گفت : وی روز گذشته روبروی بنیاد شهید و امور ایثارگران قم به دلیل مشکلات جدی که داشته است، اقدام به خودسوزی کرد. اقدامات اولیه در یکی از بیمارستان های قم برای این فرد انجام شد اما چون درصد سوختگی وی بالا بود، بلافاصله به بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری تهران انتقال داده شد.

وی با بیان اینکه به منظور رسیدگی به وضعیت این فرد رئیس بنیاد شهید قم، معاونت درمان و برخی از مسئولان این نهاد برای عیادت وی آمده بودند، تصریح کرد: پس از عیادت متوجه شدیم که این فرزند شهید به دلیل شدت سوختگی امروز صبح یکشنبه فوت کرده است. البته بنیاد شهید تمام تلاش خود را برای نجات وی انجام داد.

عینی با بیان اینکه این فرزند شهید ۴۷ ساله بود گفت: اقدامات درمانی اولیه در بیمارستان قم انجام شد و در رایزنی با پزشکان وی را به بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری تهران انتقال دادیم اما این تلاش ها بی نتیجه ماند.

وی ادامه داد: با توجه به سوابق متعدد و مکرر بستری های وی و با توجه به درصد سوختگی بالا امروز این فرد فوت کرد. البته تاکنون به دلیل مشکلات اعصاب و روان این فرزند شهید چندین بار در بیمارستان های مختلف بستری شده بود و در واقع می توان برخی از بیماری های وی را بیماری اختلالات خلقی، رفتاری و روانی با ویژگی های دوقطبی عنوان کرد.

عینی بدون ذکر نام و اطلاعات بیشتر از این فرزند شهید گفت: همچنین به دلیل مشکلاتی که این فرزند شهید داشته است،‌ از مراجع قضایی حکم محصوریت از سال ۸۲ داشته است و متاسفانه چندین مرتبه اقدام به سوزاندن منزل و محل کار خود کرده است.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: بنیاد شهید تمام اقدامات لازم را برای این فرزند شهید در زمان های مختلف انجام داده بود. حتی در دو روز گذشته نیز از هیچ کوششی برای حل مشکل و درمان وی پس از سوختگی دریغ نکرد و خانواده این فرد نیز در جریان همه مراحل درمانی وی بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025747

وب گردی

وب گردی