جزئیات امتحان بورد شفاهی رشته جراحی دهان، فک و صورت اعلام شد

جزئیات امتحان بورد شفاهی رشته جراحی دهان، فک و صورت توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، داوطلبان آزمون شفاهی امتحان بورد رشته جراحی دهان، فک و صورت باید توجه داشته باشند که این آزمون همانند سال 97 برگزار خواهد شد.

آزمون شفاهی شامل مصاحبه حضوری، اسلاید، مهارت عملی، معرفی یک کیس توسط دستیاران، لاگ بوک و ارائه مستندات پژوهشی است.

دستیاران لازم است مستندات یکی از بیماران خود را به‌صورت پاورپوینت در روز امتحان شفاهی به همراه لاگ‌بوک ارائه کنند. متقاضیان می‌توانند مستندات پژوهشی خود را در روز امتحان شفاهی ارائه دهند.

آزمون دستیاران پذیرفته شده در آزمون کتبی در دو مرحله برگزار می‌شود. در مرحله نخست آزمون عملی به صورت مشاهده مستقیم (DOPS) نحوه رعایت کنترل عفونت، پوزیشن، مراحل تراش حفرات و ترمیم انواع رستوریشن‌های مستقیم و غیرمستقیم است. مرحله دوم این آزمون شامل ارائه کیس است که در آن دستیاران باید کیس مورد نظر خود را در مدت 8 دقیقه ارائه دهند.

ملاک‌های مورد ارزیابی این آزمون شامل چگونگی بیان کیس مربوط در مدت زمان مورد انتظار، توجه به ارائه یک درمان سلامت محور برای بیمار، ترتیب و نتایج درمان، ارائه رادیوگرافی‌های لازم، وضوح اسلایدها و ارائه تصاویر Follow Up است. همچنین مستندات و لاگ‌بوک مربوط به کیس ارائه شده، باید توسط استاد مربوطه و سرپرست تخصصی گروه تایید شده باشد.

پس از احراز حد نصاب قبولی در آزمون شفاهی، امتیاز فعالیت‌های پژوهشی دستیاران تا سقف 10 امتیاز به نمره شفاهی اضافه خواهد شد.

نحوه محاسبه مستندات پژوھشی

دستیاران باید مستندات پژوهشی خود را براساس اطلاعیه مرکز سنجش آموزش پزشکی تکمیل کنند. ایندکس مقالات باید ضمیمه مستندات پژوهشی شود، همچنین اعتبار ژورنال مورد نظر باید توسط لیست ژورنال‌های غیر معتبر (Black List) در سایت وزارت بهداشت یا در سایت مربوط بررسی شود، متقاضیان باید از ارائه مقالات چاپ شده در مجلات غیرمعتبر اجتناب کنند.

متقاضیان باید توجه داشته باشند ایندکس مجلات باید از ایندکس اصلی ژورنال ضمیمه شود. مقالات پذیرفته شده که در نوبت چاپ هستند باید به تایید معاونت تخصصی دانشکده رسیده باشند. همچنین مستندات معتبر برای چاپ و ترجمه کتاب باید ضمیمه مستندات پژوهشی شود.

ثبت اختراع و نوآوری متقاضیان باید به تایید مراجع قانونی دانشگاه و مراجع مربوطه رسیده باشد. لازم به ذکر است به ارائه خلاصه، سخنرانی و شرکت در کنگره‌ها امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

گفتنی است آزمون شفاهی سی‌و‌پنجمین دوره آزمون دانشنامه/گواهینامه دندان‌پزشکی در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه 5 تا 7 شهریور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025759

وب گردی

وب گردی