عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه باید عزمی بر اجرای قانون حجاب و عفاف وجود داشته باشد گفت: وقتی مردم احساس کنند دولت نسبت به اجرای این قانون حساس است؛ آن را رعایت کرده و در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله حجاب احتیاج به قانون ندارد و وقتی می‌گوییم جمهوری اسلامی معنایش آن است که احکام اسلامی باید در کشورمان اجرایی شود.

وی افزود: برای حفظ حجاب در جمهوری اسلامی ایران نیاز به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و قانون حجاب و عفاف نداریم چرا که این موضوع باید در کشور رعایت شود و دولت هم باید به وظایف خود در این زمینه عمل کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: حجاب باید در بانک‌ها، بیمارستان‌ها،‌دانشگاه‌ها، اماکن عمومی و تمامی ارکان نظام رعایت شده و دولت بر اجرای قوانین حجاب و عفاف نظارت کند.

مطهری خاطرنشان کرد: برای اجرای عفاف و حجاب نیازمند قانون نیستیم و اگر عزم لازم برای اجرای این قانون و رعایت حجاب و عفاف وجود داشته باشد مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی گفت:‌اگر عزمی برای رعایت حجاب در کشور وجود داشته باشد هیچ کسی مشکلی نخواهند داشت و اگر مردم احساس کنند که دولت نسبت به اجرای حجاب و عفاف حساس است آن را رعایت کرده و در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: معمولا دولت‌ها نسبت به این گونه موضوعات نظیر حجاب و عفاف بی‌تفاوت هستند. دولت قبلی هم اینگونه بود دولت فعلی هم چنین نگاهی دارد.

مطهری افزود: از نظر فقهی، فقها اجماع دارند که آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر که مستلزم اعمال قانون است وظیفه مردم نیست بلکه وظیفه دولت است و ممکن است مردم تذکری در این زمینه بدهند. ولی آنجایی که باید اعمال قانون شود وظیفه دولت اسلامی است که این کار را انجام دهد.

وی گفت: معمولا دولت‌ها نسبت به حجاب و عفاف بی‌تفاوت بوده و خیلی نیاز نیست که به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در باره وظیفه 26 دستگاه برای رعایت حجاب و عفاف در کشور بپردازیم، اگر این مصوبه هم نبود دولت به عنوان کلیت نظام مسئولیت دارد که به وظیفه خود در خصوص حجاب و عفاف عمل کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در مجموع در کل کشور مردم نگاهی مثبت به حجاب دارند و آنهایی که اعلام مخالفت می‌کنند نمود بیشتری دارند ولی اقلیت کوچکی به حساب آمده و سر و صدای بیشتر و نمود بالاتری دارند.

مطهری گفت: سال‌هاست که می‌گویند 26 دستگاه در حوزه حجاب و عفاف مسئولیت دارند ولی من اعلام می‌کنم اگر قانونی در این موضوع نبود باید در جمهوری اسلامی مسئولین به وظایف خود عمل کنند و دولت هم در این باره نظارت داشته باشند.

فارس

کد خبر: 1025768

وب گردی

وب گردی