بازگشایی ساده و مردمی قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی پایتخت

پنجم شهریور ۱۳۹۸، روز افتتاح کتابخانه جوان‌شده پایتخت است؛ اما افتتاحی متفاوت. کتابخانه عمومی پارک‌شهر با حضور مردم در فضایی ساده و خودمانی بازگشایی می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، خیابان بهشت سال‌هاست که میزبان قدیمی‌ترین کتابخانۀ عمومی پایتخت است. یک سال پس از افتتاح قدیمی‌ترین بوستان عمومی تهران در محلۀ سنگلج، کتابخانه‌ای در آن ساخته شد تا عنوان قدیمی‌ترین کتابخانۀ عمومی پایتخت را با بیش از ۵۰ سال عمر ازآنِ خود کند. هم‌نشینی دوستداران طبیعت و علاقمندان کتاب بیش از نیم قرن است که خاطرۀ جمعی پایتخت‌نشینان را رقم زده است. کتابخانۀ عمومی پارک شهر شاهد حضور پنج نسل از مردم تهران بوده است؛ چه بسا خانواده‌هایی که از پدربزرگ و مادربزرگ، پدر و مادر، فرزند، نوه و نتیجه، سال‌هایی از عمر خود را با مطالعه در این کتابخانۀ گذرانده باشند. این خاطره به بخشی از فرهنگ مردم تهران بدل شده و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.

باسابقه‌ترین کتابخانۀ پایتخت برای میزبانی شایستۀ مردم نیاز به بازسازی و نوسازی داشت. بعد از ۴۵ سال خدمت مداوم به قشرهای مختلف باید تجدید قوا می‌کرد تا در سنین میان‌سالی، همچون جوانی سرحال، پذیرای کودکان تا کهن‌سالانی باشد که می‌خواهند خوش‌ترین اوقات خود را در آن بگذرانند. کتابخانۀ مرکزی پایتخت برای بازسازی اساسی، سه‌سالی تعطیل شد اما اکنون با تدارکی ویژه، تبدیل به محیطی جذاب برای مشتاقان کتاب شده است. کتابخانۀ پارک‌شهر در عین حفظ اصالت، ایمن شد نوسازی شد و با افزوده‌شدن بخش‌هایی جدید، چشم به راه حضور دوبارۀ شما مردم در آن است.

سه‌شنبۀ این هفته، پنجم شهریور ۱۳۹۸، روز افتتاح کتابخانۀ جوان‌شدۀ پایتخت است؛ اما افتتاحی متفاوت. کتابخانۀ عمومی پارک‌شهر با حضور شما مردم در فضایی ساده و خودمانی بازگشایی می‌شود. ساعت ۱۰ تا ۱۹ سه‌شنبه، از همایش و سخنرانی‌های مطول و تشریفات خاص خبری نیست. قدیمی‌ترین کتابخانۀ پایتخت با شرکت اقشار مختلف شما مردم عزیز و حضور مسئولان فرهنگی در کنار شما بازگشایی خواهد شد. خانواده‌ها و دوستان، ناشران و نویسندگان، مسئولان و چهره‌های فرهنگی و هنری در کنار یکدیگر در افتتاحیه شرکت دارند.

در روز بازگشایی، بخش‌های مختلف کتابخانه آمادۀ بازدید همگانی است. والدین با فرزندان خود می‌توانند اوقات خوشی را بخش کودک بگذرانند. همچنین پژوهشگران از اتاق‌های انفرادی مطالعه، دانشجویان از بخش پایگاه‌های اطلاعاتی، دوستداران کتاب از سالن‌های جدید مطالعۀ بانوان و آقایان، محققان از مخزن مرجع و کتاب‌های غیرفارسی و بخش جدید نشریات و نابینایان از بخش اختصاصی خود می‌توانند دیدن کنند. با تدارک‌های ویژه‌ای که برای دسترسی معلولان و توانیابان صورت گرفته است، این عزیزان نیز می‌توانند در مراسم شرکت داشته باشند.

پنجم شهریور ۱۳۹۸، روز افتتاح کتابخانۀ جوان‌شدۀ پایتخت است؛ اما افتتاحی متفاوت. کتابخانۀ عمومی پارک‌شهر با حضور شما مردم در فضایی ساده و خودمانی بازگشایی می‌شود. ساعت ۱۰ تا ۱۹ سه‌شنبه، از همایش و سخنرانی‌های مطول و تشریفات خاص خبری نیست و خانواده‌ها و دوستان، ناشران و نویسندگان، مسئولان و چهره‌های فرهنگی و هنری در کنار یکدیگر در افتتاحیه حضور دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025774

وب گردی

وب گردی