درآمدزایی یک‌و‌نیم میلیاردی واحد نیشابور با توسعه شرکت های دانش بنیان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور گفت: فعالیت‌هایی که دانشگاه در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه شرکت های دانش بنیان داشته یک و نیم میلیارد برای دانشگاه درآمدزایی داشته است.

جعفر سعیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ظرفیت رشته های علوم پایه در دانشگاه آزاد واحد نیشابور گفت: در واحد دانشگاهی نیشابور یک دانشکده علوم پایه مصوب وزارت علوم وجود دارد که در این دانشکده، رشته های عمده علوم پایه از جمله شیمی، فیزیک، زیست شناسی و سایر گرایش های مختلف تدریس می شود.

وی افزود: همچنین آزمایشگاه های بسیار قوی در زمینه رشته های علوم پایه مانند آزمایشگاه تخصصی شیمی، میکروبیولوژیک و بیوتکنولوژیک را در دانشگاه داریم که تقویت توانمندی های دانشجویان رشته کشاورزی در آزمایشگاه تخصصی رشته کشاورزی و انجام بسیاری از آزمایش ها در این آزمایشگاه که منجر به درآمد زایی برای دانشگاه می شود، نشان دهنده فعالیت خوب دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد نیشابور است.

سعیدی با اشاره به این موضوع که دانشگاه در زمینه اشتغال دانشجویان اقدامات فراگیری انجام نداده است، گفت: اگرچه دانشگاه آزاد واحد نیشابور در زمینه اشتغال دانشجویان، اقدامات فراگیری انجام نداده؛ اما با واگذاری تعدادی از گلخانه ها به دانشجویانی که تمایل به فعالیت در این زمینه دارند، فعالیت های موثری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: کلیه دانشجویان دانشگاه در 14 مرکز رشد که قرار است در هفته سلامت برگزار شود، حضور خواهند داشت. حتی بعضی از شرکت ها ازجمله شرکت سارینا به دلیل موفقیت در این زمینه در قالب شرکت دانش بنیان از دانشگاه جدا شده و تعدادی از دانشجویان را تحت حمایت خود قرار داده است؛ بنابراین به طور کلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور فضای اختصاصی برای اشتغال دانشجویان در نظر نگرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد نیشابور با بیان ارتباط خوب دانشگاه آزاد واحد نیشابور با صنعت اظهار کرد: از نظر ما ارتباط قوی بین دانشگاه و صنعت وجود دارد که تفاهم نامه هایی با مراکز تحت عنوان ارتباط با صنعت، با حضور تیمی در کنار آنها انجام شده است.

وی تشریح کرد: اقدامات اولیه برگزاری جلساتی با مدیران شرکت های بزرگ در باب ایجاد انگیزه در دانشجویان برای فعالیت در مراکز صنعتی، انجام شده است. همچنین دانشگاه آزاد واحد نیشابور با تعدادی از شرکت های خارج از شهرستان مانند شرکت گاز سرخس و مجتمع فولاد خراسان، خیام و اگزوز خراسان همکاری هایی داشته که قرارداد بعضی از این شرکت ها امضا شده و تعدادی دیگر در دست بررسی است. بناراین مجموع این فعالیت ها نشان دهنده ارتباط خوب دانشگاه آزاد واحد نیشابور با صنعت است.

سعیدی درباره ماموریت دانشگاه آزاد واحد نیشابور در طرح پایش گفت: دانشگاه آزاد واحد نیشابور به عنوان تنها کانون هوشمند سازی با توجه به وجود رشته های کامپیوتر در همه مقاطع تحصیلی، برای طرح پایش مطرح شده است. البته دانشگاه در مراکز تحقیقاتی گیاهان دارویی و نانو در زمینه کشاورزی هم فعالیت می‌کند ولی ماموریتی که برای دانشگاه آزاد واحد نیشابور تعریف شده هوشمندسازی کل سیستم الکترونیکی استان است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد نیشابور درباره روند تامین درآمد دانشگاه از طریق درآمد های غیر شهریه ای اظهار کرد: بخشی از درآمد های غیر شهریه ای دانشگاه از طریق ارتباط و سرمایه گذاری با شرکت های دانش بنیان و شرکت هایی که خارج از دانشگاه هستند تامین می شوند. به عنوان مثال ما با دانشگاه تربت حیدریه در زمینه تولید بالشت کمک تنفسی سرمایه گذاری کردیم.

وی افزود: علاوه بر موارد ذکر شده، مجموعه آبی دانشگاه، مکان هایی که در قالب اجاره به برخی از ارگان های خارج از شهر داده می شود، برگزار کلاس هایی تحت عنوان کارگاه در سطح شهر، پرورش گل محمدی در سطح گسترده و انجام فعالیت هایی در آزمایشگاه دانشگاه از دیگر منابع درآمد غیر شهریه ای دانشگاه است که در سال گذشته یک و نیم میلیارد برای دانشگاه درآمد‌زایی داشته البته امسال رئیس استان این رقم را با توجه به ظرفیت های دانشگاه افزایش داده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1025796

وب گردی

وب گردی