دانشجویان باید به مخاطب خط فکری بدهند/ نشریات دانشجویی به فضای مجازی بپردازند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان باید به مخاطب خط فکری بدهند و همچنین اصول اخلاقی و حرفه‌ای را حفظ کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامرضا غفاری در اختتامیه جشنواره نشریات دانشجویی تیتر 11 که امروز دوشنبه 4 شهریورماه 98 در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: نشریات یکی از حوزه‌های بسیار مهم فعالیت دانشجویان است. اگر بخواهیم تغییر و تحولات امروز را معنا کنیم، بخش مهمی از آن سهم رسانه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: نشریات دانشجویی از قدمت قابل توجهی برخوردارند. اولین نشریه سال 1315 در دانشکده فلاحت کرج منتشر شد؛ اما نشریه‌ای تحت عنوان دانشجو در سال 1330 در دانشگاه تهران انتشار پیدا کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: از جنبه‌های مختلف می‌توان نسبت به موضوع نشریات ورود کرد. مجموعه دانشجویی، میدانی است برای مهارت‌آموزی جدید که امکان نقد کردن نیز در آن وجود دارد. افرادی که در دایره نشریات فعالیت می‌کنند، کد‌های نوشتاری متفاوتی دارند که باعث می‌شوند دغدغه و مشکلات حوزه دانشجویی مطرح شود و دانشجویان، ظرفیت و توانمندی خود را نشان دهند. نشریات دانشجویی به نوعی ایده‌آل‌ها، دغدغه‌ها، مشکلات و خواسته‌های دانشجویان را بازنمایی می‌کنند.

غفاری خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از خوراک فکری دانشجویان را فضای مجازی تأمین می‌کند که دانشجویان باید در این حوزه نیز فعال باشند. انتظار و توقعی که بخش دانشجویی از مسئولان و وزارتخانه‌ها دارد، این است که وقتی در مجموعه‌ای، فعالیتی تعریف می‌شود، این فعالیت تأثیرگذار باشد. برای وزارت علوم نیز اهمیت دارد مطالبی که در رسانه‌های دانشجویی تولید می‌شود، متفاوت باشد و دانشجویان مبتنی بر شواهد نشریات دانشجویی به سمت روزنامه نگاری تحقیقی پیش بروند.

وی در پایان گفت: بخش قابل توجهی از نشریات در حوزه علمی فعالیت می‌کنند؛ بنابراین دانشجویان باید به مخاطب خط فکری بدهند و همچنین اصول اخلاقی و حرفه‌ای را حفظ کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025805

وب گردی

وب گردی