پیام رهبر انقلاب در مراسم ارتحال آیت‌الله محسنی در هلند قرائت شد

مراسم ترحیم آیت‌الله حاج شیخ محمدآصف محسنی از سوی مرکز اسلامی «ایمان» در شهر روتردام هلند برگزار و پیام رهبر انقلاب قرائت شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، مراسم ترحیم آیت‌الله حاج شیخ محمدآصف محسنی ازسوی مرکز اسلامی «ایمان» در شهر روتردام برگزار شد.

در این مراسم که علیرضا کاظمی سفیر جمهوری اسلامی ایران، فرزندان مرحوم آیت‌الله محسنی، روحانیون، دیپلمات‌ها و جمع کثیری از شیعیان مقیم هلند از کشورهای ایران، افغانستان، عراق، ترکیه و هلند در آن شرکت داشتند، متن پیام‌های تسلیت مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ارتحال این فقیه عالیقدر توسط یکی از دیپلماتهای کشورمان قرائت شد.

در این مراسم همچنین علاوه بر قرائت آیات قرآن کریم، پیام حضرت آیت الله سیستانی و زندگینامه آیت الله محسنی بازگو شد و شخصیت‌هایی از کشورهای مختلف درباره مقام علمی و خدمات ارزنده این عالم مجاهد سخنرانی نمودند.

آیت الله محمدآصف محسنی قندهاری از علمای شیعه و مرجع تقلید شیعیان در افغانستان، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان و بنیانگذار حوزه علمیه و دانشگاه خاتم النبیین در کابل بود. او همچنین عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و مدافع تقریب مذاهب اسلامی، رهبر پیشین حزب حرکت اسلامی افغانستان و مؤسس تلویزیون تمدن بود.

در پیام حضرت آیت الله خامنه‌ای که در این مراسم قرائت شد، آمده است: «ده‌ها سال مجاهدت فی سبیل الله در میدانهای سیاسی و فرهنگی و علمی و اجتماعی در کشور اسلامی افغانستان و همراه با مردم شجاع و غیور آن سامان، کارنامه‌ی افتخارآمیز این روحانی بلندپایه را نشان میدهد و برکات مستمر و ماندگار آن، میراث ارزشمند معنوی آن بزرگوار است.»

کد خبر: 1025810

وب گردی

وب گردی