آغاز برداشت برنج از مزارع تحقیقاتی واحد لاهیجان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان از برداشت برنج در مزرعه این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد لاهیجان، سیروس بیدریغ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، سیاست دانشگاه آزاد اسلامی را احصاء مشکلات بومی، ملی و ارائه راه حل در مورد آنان دانست و ادامه داد: واحد دانشگاهی لاهیجان در راستای سیاست‌ها مبنی بر افزایش درآمدهای غیر شهریه ای مبتنی بر امکانات بومی و منطقه‌ای و بر اساس اقلیم استان گیلان و شهر لاهیجان اقدام به ایجاد و توسعه مزارع کرده است.

بیدریغ چای و برنج را دو محصول مهم استان گیلان دانست و افزود: برای توسعه محصولات مرتبط با چای و برنج باید از ظرفیت مراکز تحقیقاتی، نیروهای مجرب و کارشناس دانشگاهی استفاده کرد، واحد لاهیجان برای حل مشکلات و بهبود کیفیت این محصولات دارای برنامه است. ساخت دستگاه تشخیص خودکار کیفیت برگ سبز چای و ایجاد مزرعه تحقیقاتی برنج نمونه ای از فعالیت هاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با بیان اینکه این دانشگاه دارای مزرعه ای 5 هکتاری کاشت برنج است، ادامه داد: این مزرعه برای انجام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی مرتبط با برنج ایجاد شده که دارای امکانات و ادوات زراعی از قبیل چندین دستگاه تراکتور باغی و زراعی و تیلر است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت برنج از مزرعه تولیدی تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان آغاز شده است، افزود: در این مرکز در سال گذشته نزدیک به یازده تن شلتوک تولید و پیش‌بینی شد که امسال افزایش حدود بیست درصدی عملکرد را پیش رو داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و سیاهکل، ادامه داد: عملیات نشاکاری و برداشت به صورت مکانیزه انجام می شود. با توجه به استفاده از زنبور تریکوگراما برای کنترل کرم ساقه خوار برنج و شیوه های کشاورزی حفاظتی برای کنترل سایر آفات و بیماری‌های گیاهی، محصول سالم و ارزشمندی از این مزرعه بدست می‌آید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025813

وب گردی

وب گردی