تأثیرگذاری دانشگاه‌ها با میزان موفقیت دانش آموختگان در بازار کار سنجیده می‌شود

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروزه تأثیرگذاری دانشگاه‌ها با میزان موفقیت دانش‌آموختگان در بازارکار و حضور در حل مسائل و مشکلات مهم سنجیده می‌شوند. در این خصوص کشاورزی یکی از بهترین راه‌کارها برای کشور است که امام راحل(ره) نیز بسیار بر آن تأکید داشتند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به استان کرمان، از واحدهای سیرجان، شهربابک، انار و رفسنجان بازدید کرد.

دهقانی فیروزآبادی در بازدید از پروژه‌های اقتصادی و دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار بر لزوم ایجاد تغییرات اساسی در دانشگاه ها به منظور ایجاد دانشگاه های کارآفرین، اظهار داشت: امروزه تأثیرگذاری دانشگاه‌ها با میزان موفقیت دانش‌آموختگان در بازارکار و حضور در حل مسائل و مشکلات مهم سنجیده می‌شوند. در این خصوص کشاورزی یکی از بهترین راه‌کارها برای کشور است که امام راحل(ره) نیز بسیار بر آن تأکید داشتند.

تأسیس پارک علم فناوری در واحد انار

دهقانی فیروزآبادی طرح های اقتصادی و دانش بنیان نیروگاه و گلخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار را موفق دانست و افزود: گلخانه هیدروپونیک این واحد یکی از بهترین گلخانه‌های هم‌ردیف خود محسوب می‌شود و با توجه به پتانسیلی که دانشگاه آزاد اسلامی انار دارد می‌تواند پارک علم و فناوری در این واحد دانشگاهی تاسیس شود.

در ادامه این بازدید رضا قدیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار گفت: نیروگاه خورشیدی 100کیلو واتی با هزینه ای بالغ بر 600 میلیون تومان، در شش ماه احداث و به بهره‌برداری رسیده و برق تولیدی آن نیز وارد مدار شده است.

رئیس واحد دانشگاه آزاد اسلامی انار گفت: گلخانه هیدروپونیک هوشمند به‌عنوان یک طرح اقتصادی در زمینی به مساحت حدود 5500 متر مربع باهزینه ای بالغ بر 750 میلیون تومان در بازه زمانی 7 ماه احداث شده که مجوز افزایش آن به ده هزار متر مربع اخذ و تمامی زیر ساخت‌های آن نیز انجام شده و به زودی کار اجرای توسعه آن آغاز خواهد شد.

صادرات گوجه فرنگی تولید شده در گلخانه هیدروپونیک واحد انار

وی افزود: محصول گوجه فرنگی این گلخانه صادراتی است و به کشورهای همسایه صادر می‌شود و مرحله دوم کاشت گوجه از نیمه‌های شهریور آغاز خواهد شد.

گفتنی است دهقانی در ادامه سفر خود به استان کرمان، بعدازظهر امروز از واحدهای دانشگاهی جیرفت و کرمان بازدید خواهد کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1025815

وب گردی

وب گردی