کریدور تجاری‌سازی ایده‌های زیستی برگزار می‌شود

ایده بازار و کریدور تجاری سازی ایده های زیست فناوری با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ششم تا یازدهم شهریورماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نخستین کریدور تجاری‌سازی ایده‌های زیستی با هدف ترویج تفکر کارآفرینی و توانمندسازی زیست فناوران کشور در حاشیه سومین همایش بین المللی و یازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری و توسط شاخه دانشجویی انجمن بیوتکنولوژی ایران برگزار می‌شود.

این رویداد کارآفرینی با محورهای کیت‌های تشخیصی، داروهای بیولوژیک، پزشکی بازساختی، بیوتکنولوژی محیط زیست، بیوتکنولوژی غذا و پروبیوتیک، بیوتکنولوژی و فناوری اطلاعات، سوخت زیستی و بیوتکنولوژی کشاورزی و تجهیزات آزمایشگاهی برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه زیست فناوری نقش موثری در نگهداری از منابع غذایی، حذف آلودگی‌های زیست محیطی، افزایش و بهبود تولیدات کشاورزی، کاهش وابستگی به مواد شیمیایی کشاورزی، ارائه بهترین روند تولید مواد غذایی، کاهش هزینه‌ها، تولید مواد غذایی سالم، بهداشتی، کافی و ارزان و با کیفیت تغذیه‌ای بالا ایفا می‌کند باید توسعه این علم کاربردی را در کشور با کمک روش‌های نوین جدی بگیریم. یکی از این روش‌ها، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی است، نشست‌هایی که می‌تواند فعالان این حوزه و علاقمندان به آن را گرد هم جمع کند تا درباره مشکلات، کمبودها و راه‌های توسعه این حوزه با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025826

وب گردی

وب گردی