دانشگاه‌ها برای آموزش نیرو‌های کارآمد باید وارد عرصه تعلیم و تربیت با رویکردهای نو شوند/ راه‌اندازی نخستین سرای فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد رفسنجان

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به زودی نخستین سرای فناوری و نوآوری در سطح کشور در واحد رفسنجان را‌ه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد کرمان، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از پروژه‌های اقتصادی و دانش بنیان و مرکز کشت بافت واحد رفسنجان پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا در گلزار شهدای گمنام، گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) امروز تلاشگران عرصه اقتصاد، افسران این حوزه محسوب می‌شوند و یکی از مهمترین فعالیت‌ها انجام امور اقتصادی است که می‌توان از آن به‌ عنوان جهاد اقتصادی یاد کرد.

وی جایگاه دانشگاه‌ها را در جهاد اقتصادی دارای اهمیت دانست و گفت: دانشگاه‌های ما برای آموزش نیرو‌های کارآمد و نوآور باید به صورت جدی وارد عرصه تعلیم و تربیت با رویکردهای نو شوند تا بتوانند مسئولیت خود را به بهترین صورت انجام دهند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی باید در این مهم حضور فعال داشته و پیش قراول باشد و با تبدیل رویکرد، دانشگاه‌هایی کارآفرین و نوآور را به جامعه ارائه دهد، به‌گونه‌ای که دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیل به عنوان نیروهای خلاق، کارآفرین و نوآور مسائل و مشکلات را حل کنند و سهم بسزایی در جهاد اقتصادی کشور داشته باشند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه فعالیت هایی که در حوزه نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان انجام شده، بسیار عالی است، اظهار داشت: به زودی اولین سرای فناوری و نوآوری در سطح کشور در واحد رفسنجان را‌ه‌اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام علیمرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان نیز در این بازدید گفت: تولید تجاری پایه‌های درختان میوه ای چون گلابی، گیلاس، آلبالو، گوجه و آلو در مرکز کشت بافت آغاز خواهد شد.

وی افزود: اهداف پژوهشی این مرکز برای آینده تکثیر ژنوتیپ‌های مقاوم به شوری و خشکی پسته با توجه به نیاز مبرم منطقه و تکثیر پایه‌های خرماست که در اولویت کار قرار دارد.

علیمرادی اظهار داشت: در واحد دانشگاهی رفسنجان پروژه کشت بافت با مساحت ١٠٠٠ متر مربع آزمایشگاه و ٤٠٠ متر مربع گلخانه سازگاری با مجموع یک میلیارد و 900 میلیون تومان در دست احداث است و طرح توسعه برای سال آینده نیم هکتار گلخانه با ابیاری بوم به منظور نگهداری نهال‌ها با ٢ میلیارد هزینه را در نظر داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان گفت: پروژه گلخانه هیدرو پونیک به مساحت ١٣ هزار متر مربع گلخانه و هزینه ساخت هر متر مربع ٣٥٠ هزار تومان نیز در حال انجام است که قسمت‌های زیرساختی آن انجام شده و به ‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025840

وب گردی

وب گردی