تهیه بانک اطلاعاتی از تجارب معلمان در تدریس تفکر و سبک زندگی 

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: قرار است جشنواره کشوری الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی هر ساله برگزار شود تا از تجارب همکاران در پایه هفتم و هشتم بهره برد و در نهایت بتوان بانک اطلاعاتی تهیه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسعود شکوهی در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره کشوری الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی که عصر امروز دوشنبه 4 شهریورماه 98 در‌اردوگاه شهید باهنر برگزار‌شد، اظهار کرد: تفکر و سبک زندگی، کتابی نوپا در برنامه درسی بود و سالیان سال عناوین این کتاب تغییر کرد و در نهایت به کتاب تفکر و سبک زندگی تبدیل شد.

وی ادامه داد: قرار است جشنواره کشوری الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی هر ساله برگزار شود تا از تجارب همکاران در پایه هفتم و هشتم بهره برد و در نهایت بتوان بانک اطلاعاتی تهیه کرد.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: نظام تعلیم و تربیت ما کلاس‌محور است و تقابل چهره به چهره بین معلم و دانش‌آموز در کلاس درس رخ می‌دهد، از این جهت نظام تعلیم و تربیت می‌تواند به سبک زندگی بپردازد. سبک زندگی با معیارهای دینی، اخلاقی و دینی همخوانی ندارد و زنگ خطر برای نوجوانان و کودکان محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: کتاب تفکر و سبک زندگی می‌تواند منجر به کاهش ناهنجاری‌ها شود. همچنین می‌توان این برنامه را از حالت فوق برنامه به برنامه‌های درسی دانش‌آموزان انتقال داد.

شکوهی اظهار کرد: تا دو سال پیش هر معلمی که ساعت تدریس کمتری داشت، وارد عرصه آموزش این درس می‌شد تا ساعات موظفی خود را پر کند. در‌ دو، سه سال اخیر با همت معاونت پرورشی استان‌ها، پالایش لازم صورت گرفت و امروز تمامی افرادی که‌ درس تفکر و سبک زندگی را تدریس می‌کنند، از بین مربیان و مشاوران هستند یا افرادی که این درس را آموزش‌ می‌دهند، پیش‌تر دوره تخصصی طی کرده‌اند‌.

وی افزود: در جلسات شورای عالی آموزش پرورش و سازمان برنامه ریزی و کتب درسی، پیشنهاداتی در زمینه تلفیق دروس مطرح می‌شود. پیگیری می‌کنیم این درس به عنوان درس معاونت پرورشی، جایی را در‌ چارت برنامه‌های پرورش و تربیتی دانش‌آموزان باز کند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در پایان در زمینه جذب نیروی پرورشی گفت: در حال حاضر تعداد جذب نیروهای پرورشی به ۵ هزار و ۲۰۰ نفر در ماده یک رسیده است و همچنین هزار و ۲۰۰ نفر در ماده ۲۸ در حال جذب هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025844

وب گردی

وب گردی