پوتین استعفای سفیر روسیه در لندن را پذیرفت

در فرمانی که پورتال رسمی اطلاعات روسیه منتشر کرد، سفیر این کشور در بریتانیا با تأیید کاخ کرملین از سمت خود برکنار شده و به مسکو بازگشته است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، با استعفای «یاکوونکو الکساندر ولادیمیروویچ» سفیر این کشور در لندن موافقت کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در فرمان مربوط به این برکناری در پورتال رسمی اطلاعات روسیه منتشر شده است نوشته شده: «جهت برکناری یاکوونکو الکساندر ولادیمیروویچ از مسئولیت به‌عنوان سفیر خارق‌العاده و تام‌الأختیار فدراسیون روسیه در پادشاهی متحده بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی».

سفارت روسیه در بریتانیا با تأیید این خبر گفت، یاکوونکو روز شنبه درخواست استعفای خود را اعلام کرده بود.

یاکوونکو که از سال 2011 سفیر روسیه در لندن بود، به مسکو بازگشته است.

از سال گذشته، اختلاف میان روسیه و بریتانیا بر سر مسائلی همچون ترور نافرجام یک جاسوس دوجانبه، به تیرگی گرایید.

بعداز مسمومیت «سرگئی اسکریپال» و دخترش، مقامات انگلیس ۲۳ دیپلمات روسیه را اخراج کردند که این اقدام با واکنش متقابل مسکو مواجه شد. مقام‌های روسیه همواره ادعاهای انگلیس و متحدان این کشور درباره دست داشتن در این حمله را رد کرده‌اند.

انگلیس بعد از این حملات خواستار انجام تحقیقات درباره پرونده حمله به اسکریپال و دخترش شده اما لندن درخواست مسکو برای تشکیل کمیته مشترک تحقیقات در این خصوص را رد کرده است.

همچنین کاخ کرملین در واکنش به اظهارات سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس مبنی بر اینکه روابط لندن و مسکو فقط تا زمان تغییر رفتار روسیه، بهبود می‌یابد گفت این کشور قصد ندارد رویکردی را که درپیش گرفته تغییر دهد

کد خبر: 1025845

وب گردی

وب گردی