جایزه دولت به منتقدان رونمایی شد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در واکنش به اظهارات اخیر روحانی درباره تشویق از منتقدان و دادن جایزه به آنها، به صورت نمادین از هدیه رئیس‌جمهور به منتقدان که یک از یک نخ و سوزن بود، رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر(عضو دفتر تحکیم وحدت) در واکنش به اظهارات اخیر روحانی درباره بلامانع بودن انتقاد از دولت و همچنین اظهارات وی درباره تشویق از منتقدان و دادن جایزه به آنها، به صورت نمادین از هدیه رئیس‌جمهور به منتقدان که یک نخ و سوزن بود، رونمایی کرد.

این تشکل دانشجویی پیامی به پیوست این هدیه نمادین خطاب به روحانی ارسال کرده است، در بخشی از این پیام آمده است: اخیراً در آغاز هفته دولت در حرم حضرت امام(ره) گفتید که "انتقاد از دولت بلامانع است و حتی در دولت یازدهم و دوازدهم، انتقاد از دولت بی‌هزینه و حتی توأم با جایزه و تشویق بوده است". از این رو لازم دانستیم؛ به پاس زحمات بی‌دریغ حضرت عالی به‌خاطر گرامی داشتن منتقدین و دادن جایزه‌های مختلف به آنها در طول این چندسال، از شما و دولت فخیمه‌تان تشکر کنیم.

دانشجویان در پیام ابراز کردند که با عنایت به نوع برخورد کاملاً محترمانه‌ دولت یازدهم و دوازدهم با منتقدین، خواهشمندیم قدر این توفیقی که نصیب شما شد تا بدین زیبایی به منتقدان توجه کنید را، بدانید. ما نیز در راستای این مهم، تمامی الفاظ محترمانه و محبت آمیز دولت به منتقدان را ارج نهاده و از الفاظی مثل: "بزدل"، "ترسو "، "بیسواد و بیشناسنامه"، "عقب مانده"، "هراسان"، "تندرو"، "عصر حجری"، "بیکار و دین نشناس" و "هوچی باز "، و تشخیص هنرمندانه‌ شما در خطای دید داشتن منتقدان، کمال تشکر را داریم.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: ضمن تصدیق اظهار فضل‌های اخیر شما، جایزه‌هایی که در طول این چند سال به منتقدان پیشکش فرمودید را به فال نیک گرفته و تعدادی از این تحفه‌‌ها را به اختصار ذکر می‌کنیم:

- هدیه‌های لفظی که تا بحال نثار منتقدها شده است که هم از خودتان بوده، هم از اعضای هیئت دولت تا پایین ترین ارگان های دولتی

- هدیه‌های زیبایی از جمله بستن و توقیف چندین نشریه پرتیراژ، بعد از انتشار مطلبی انتقادی از شما و یا دولت
- شکایت از بیش از 30 مورد روزنامه، هفته نامه، مجله؛ نشریه و غیره که همگی، نشانگر دست و دلبازی شما در دادن جایزه است.

- هدیه‌های زیادی که رسانه‌های حامی و کارگزارانتان حتی برای مداحی که چند خط انتقاد محترمانه به شما داشت، در نظر گرفتند و نهایتاً شاهکار عجیب، غافل گیرانه و جدیدتان که تحفه گران به آقای حسن عباسی بوده که هنوز ایشان به مرحمت شکایت‌تان پشت میله‌های زندان مشغول لذت بردن از جایزه شماست! و صدها هدیه و جایزه دیگر که شما به منتقدانتان عرضه داشتید.

دانشجویان در این پیام تأکید کردند: اگر بخواهیم به یک جمع‌بندی در نوع هدیه‌های شما به منتقدان برسیم، متوجه خواهیم شد که اتفاقاً وجه اشتراک آنها در همان چیزی است که سال 92 از آن به خدا پناه می‌بردید: بستن دهان‌ها و شکستن قلم ها!

در بخش پایانی نامه آمده است: برای همین به پیوست، نخ و سوزنی بعنوان نماد هدیه‌هایی که به منتقدان‌تان اعطا و خدمتتان ارسال می‌شود تا به خود آمده و در اندک زمان باقی‌مانده از این دولت، تغییر رویه داده و در گفتار و رفتارتان صداقت بیشتری به‌ خرج دهید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025858

وب گردی

وب گردی