افزایش دوبرابری اعتیاد در میان جامعه کارگری

معاون تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با ابراز نگرانی از گسترش اعتیاد در میان جامعه کارگری گفت: جمعیت معتادین در این قشر نسبت به ۱۰ سال گذشته به دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ظهر امروز تفاهم‌نامه اعتباری فی ما بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاونت اجتماعی فرهنگی وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه با محوریت پیشگیری از اعتیاد در محیط کار با حضور ابراهیم صادقی فر معاون فرهنگی اجتماعی وزارت کار و سعید منتطر المهدی معاون تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر به امضا رسید.

براساس این تفاهم‌نامه از طریق کاربست ملی شیوع شناسی اعتیاد و برنامه پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید و اجرا خواهد شد.

منتظرالمهدی گفت: باید با تشخیص ذائقه و با کمک جوانان برای ارائه نسخه‌های کاربردی و کارساز امروز برای مواجهه با اعتیاد پیش برویم.

وی با اظهار نگرانی از گسترش اعتیاد در میان جامعه کارگری گفت: جمعیت معتادان در این قشر نسبت به ۱۰ سال گذشته به دو برابر افزایش یافته است.

وی افزود: عمده این جمعیت از مواد مخدر صنعتی استفاده می‌کنند، که عمدتا ریشه این مصرف در سختی کار و خلاءهای روانی است.

منتظر المهدی گفت: ۵۵ درصد معتادین با مشکلات خانوادگی از جمله طلاق دست و پنجه نرم می‌کنند.

در ادامه معاون فرهنگی اجتماعی وزارت رفاه با اشاره به اینکه حدود ۳ هفته پیش در راستای اجرای طرح کاج تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه شهید بهشتی به امضا رسیده است، ابراز داشت: روز شنبه در جلسه‌ای که با حضور مدیران اجتماعی سراسر کشور برگزار شد، نکات حائز اهمیتی برای پیشبرد بهتر طرح ارائه شد.

وی ادامه داد: در این طرح از بسته‌های مهارتی که در قالب ۳ بسته خدمتی تهیه شده است استفاده خواهد شد.

صادقی فر با اشاره به اینکه ارتباط دائمی انسان با ابزار موجب خشونت و گرایش به اعتیاد می‌شود اظهار داشت: براساس مطالعات علمی این فضاها ۱۰ درصد گرایش به خشونت را افزایش می‌دهد.

وی افزود: وظیفه این دستگاه را براساس ماده ۱۴۷ قانون کار پرداختن به این مساله هست.

صادقی فر گفت: مبلغ ۷۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح کاج اختصاص داده شده است. که ۱۳۰۰ بنگاه اقتصادی ۵۰ تا ۵۰۰ نفره را در برمی‌گیرد‌.

فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1025864

وب گردی

وب گردی